۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۶۰۳۵۴
سردار نقدی:

کتاب انسان را به سوی تعالی و پیشرفت هدایت می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که کتاب انسان را به سوی تعالی و پیشرفت هدایت می کند، گفت: کتاب بالی برای پریدن و وسیله‌ای برای روشنایی است، به برکت نعمت کتاب ایده‌های نو و ارزشمند به ‌همراه تجارب عالی و والای بشری دست‌چین می‌شود و نسل به نسل به آیندگان منتقل می‌شود.
سردار نقدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفان، ظهر سه‌شنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه در حاشیه مراسم رونمایی از سه کتاب شاخص در حوزه شهادت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: کتاب بالی برای پریدن و وسیله‌ای برای روشنایی است، به برکت نعمت کتاب ایده‌های نو و ارزشمند به ‌همراه تجارب عالی و والای بشری دست‌چین می‌شود و نسل به نسل به آیندگان منتقل می‌شود.

شهید، کتابی است ماندگار برای تاریخ
وی افزود: رسالت کتاب، آگاهی بخشی و سوق دادن به سوی کمال است، رسالت شهدا نیز روشنگری و بیداری بود، پس همان گونه که شهدا در مسیر تکامل گام برداشتند، کتاب‌هایی نیز که در حوزه ادبیات جنگ و شهدا نوشته شده است، می‌توانند راه سعادت را به مخاطبان خود نشان بدهند.

 

نقدی با اشاره به نفوذ بیگانگان در جامعه فکری ایران پیش از انقلاب، گفت: قبل از انقلاب، بیگانگان با نفوذی که در حاکمیت داشتند، نویسندگان را دستگیر و آنها را شکنجه می‌دادند، و حتی اگر دانشجویی با خود قرآن ترجمه شده حمل می‌کرد وی را مجرم می‌دانستند و او را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.

وی به دشمنانی بیگانگان پس از انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب نیز وقتی بیگانگان دیدند نمی‌توانند مانند سابق در رده‌های بالای حکومتی نفوذ کنند دست به حذف اندیشمندانی همچون استاد مرتضی مطهری زدند و در چندین مورد نیز کتابخانه‌ها را نیز به آتش کشیدند، امروز نیز دشمن بیکار ننشسته و با ابزار کتاب به جنگ کتاب آمده است و به‌وسیله کتاب‌های مبتذل و محرک به مقابله با کتاب‌های ارزشمند دینی و ارزشی ما می‌پردازد، زیرا آنها می‌دانند که با قدرت سلاح نمی‌توانند با ما مبارزه کنند و مجبورند از ابزار‌های جدید استفاده کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که وضعیت نشر آثار دفاع مقدس در وضع مطلوبی قرار دارد، خاطر‌نشان کرد: با کمک عزیزانی که در حوزه نشر و ادبیات نقش مؤثر دارند مسیری رو به رشد را طی می کنیم و توانسته ایم در طول این سال‌ها کتاب‌های بسیار خوبی را به نسل جوان معرفی کنیم تا با خواندن این‌گونه کتاب‌ها با فرهنگ غنی شهادت آشنا بشنوند و فرهنگ دفاع مقدس را زنده نگاه دارند.

وی در پایان گفت: متأسفانه به رقم تمامی تلاش‌ها هنوز در بخش تبلیغ و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی ضعف داریم و در این راه به کمک انتشاراتی‌ها و رسانه‌های عمومی برای معرفی هر‌چه بیشتر و بهتر آثار دفاع مقدس، نیازمندیم./9598/پ202/ح

ارسال نظرات