۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۶۰۳۸۶
آیت الله شبستری:

آل سعود با جنایات خود عملا علیه اسلام و حقوق بشر گام بر می‌دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: رژیم آل سعود مقررات و قوانین بین المللی را رعایت نمی کند، چه رسد به قوانین اسلامی و باید به جای این‌که بگوییم خادم الحرمین بگوییم خائن الحرمین، چراکه با جنایات خود عملا علیه اسلام و حقوق بشر گام می نهند.
آيت الله مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در دیدار اعضای هلال احمر آذربایجان شرقی که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، اظهار داشت: تأسیس هلال احمر که در سال 1962 صورت گرفت، نمایندگان 18 کشور در ژنو جمع شدند و برای کمک به مجروحان جنگ و مستمندان و نیازمندان این تشکل را تأسیس کردند و در سال 1994 با شرکت 88 کشور این تشکل، تشکیل شد و کشورهای عربی این نهاد را هلال احمر نامیده و همچنین کشورهای غربی آن را صلیب سرخ نام‌گذاری کردند.

 


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که غربی ها مدعی پایه گذاری حقوق بشر هستند، در حالی که پایه گذار این روحیه کمک رسانی به آسیب دیدگان و محرومان اسلام است، گفت: امروزه بیش از 150 کشور عضو این تشکل هستند و ایران نیز طبق مصوبه مجلس شورای ملی قبل از انقلاب و همچنین تایید مجلس شورای اسلامی بعد از انقلاب عضو این تشکل است.

 


آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند؛ «هر کس به آسیب دیده ای کمک کرده و به او پناه دهد خداوند متعال در روزی که به جز سایه پروردگار سایه ای نخواهد بود، به وی پناه خواهد داد».

 


وی با بیان این‌که در اسلام دو نوع حقوق اسلامی و انسانی داریم، افزود: افزون بر این‌که قرآن مسلمانان را برادران و خواهران دینی خوانده و نسبت به همه مسلمانان حقوق متقابل وجود دارد، حقوق انسانی وجود دارد و از حقوق تمامی انسان ها اگر چه مسلمان هم نباشند دفاع کرده و در جنگ ها به رعایت حقوق دشمن از قبیل عدم آسیب رساندن به زنان، کودکان، مجروحان جنگی، عدم مسموم کردن آب های دشمن و…سفارش کرده است و این ها همه نشان دهنده این است که اسلام دین عاطفه و محبت بوده و همواره حامل پیام صلح و دوستی برای جهانیان است.

 


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات عربستان سعودی در حملات ناجوانمردانه به یمن، بیان کرد: رژیم آل سعود با وجود این که ادعای مسلمانی و خادم الحرمین بودن را  دارد، و با وجود اینکه اسلام دستور به عدم قتال در ماه های حرام کرده است، اما شاهد قتل عام مردم مظلوم و مسلمان یمن هستیم.

 


وی با بیان این‌که رژیم آل سعود فقط ادعای مسلمانی داشته و فقط اسم مسلمان بودن را یدک می کشد، افزود: سعودی ها و اسرائیلی ها هیچ فرقی با هم نداشته و هر دو در صدد ریشه کن کردن مسلمانان هستند، در همچنین شرایطی ایران اسلامی چه عضو هلال احمر باشد و چه نباشد وظیفه کمک رسانی به مردم مظلوم و مسلمان یمن را بر عهده دارد اما استکبار جهانی که بویی از انسانیت نبرده و بزرگترین ناقض حقوق بشر است، با اقدامات بشر دوستانه مخالفت و مقابله می کند.

 


وی تصریح کرد: امنیت و استقلال حاکم در نظام اسلامی ایران به برکت ولایت مطلقه فقیه و خون شهدا و ایثار ملت ایران است و تازمانی که این روحیه ایثار، فداکاری و پشتیبانی از ولایت فقیه در ملت ایران وجود دارد، هیچ قدرتی قادر به شکست عزیز و قدرتمند نخواهد بود.

 


امام جمعه تبریز افزود: رژیم آل سعود مقررات و قوانین بین المللی را رعایت نمی کند، چه رسد به قوانین اسلامی و باید به جای این‌که بگوییم خادم الحرمین بگوییم خائن الحرمین، چراکه با جنایات خود عملا علیه اسلام و حقوق بشر گام می نهند، مردم آذربایجان آماده کمک به مردم مظلوم و مسلمان یمن بوده و مدام به بنده پیام می دهند که آماده مبارزه با سعودی ها هستیم تا عربستان را به گورستان آن ها تبدیل کنیم.

 


آیت الله مجتهد شبستری در پایان گفت: مردم قهرمان یمن بینی عربستان را به خاک خواهد مالید و پیروزی نهایی به لطف خداوند متعال از آن مردم مقاوم و قهرمان یمن خواهد بود./854/پ202/ب4

ارسال نظرات