۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۶۰۴۰۲
استاد حوزه و دانشگاه:

ممنوعیت استفاده از کالای خارجی تضمین کننده پیشرفت اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه برخورداری از منابع آب و خاک را مانع از دراز کردن دست به سمت دشمنان دانست و گفت: ژاپن با ممنوعیت مصرف کالاهای خارجی به این مرتبه از رشد اقتصادی رسیده است.
اقتصاد مقاومتي
حجت الاسلام سعید احمدی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ درباره رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران اظهار داشت: آیه نفی سبیل یعنی خداوند تسلطی برای کافران بر مؤمنین قرار نداده است؛ به عبارت دیگر مؤمنان نباید تسلط کافرین را بر خود بپذیرند؛ این مطلب حکم عقل و شرع است.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تصریح آیات قرآن است که کافران را دوست خود نگیرید چون آن‌ها تا شما را مطیع خود نکنند از شما راضی نمی‌شوند؛ این کفار برایش مسلمان و غیر مسلمان فرقی ندارد.
عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم افزود: کشورهای غربی به دنبال بردگی نوین هستند؛ بنا بر همین مبانی احکام و مسلماتی داریم که امام معصوم (ع)‌ می‌فرمایند که اگر عبادت ده قسم باشد 9 بابش کسب روزی حلال است.
حجت الاسلام احمدی ابراز داشت: چگونه ممکن است که انسانی آب و خاک داشته باشد و باز دستش را جلوی دیگران دراز کند؛ کشور ما به هیچ وجه نباید در مقابل کشورهای دیگر دست دراز کند و حل مشکلات سیاسی٬ اقتصادی و فرهنگی خود را از آن‌ها بخواهد.
وی اظهار داشت: تمام وسایل و امکانات برای اینکه کشور به وسیله اقتصاد مقاومتی روی پای خود بایستد و محتاج دیگران نباشد وجود دارد؛ بنابراین بهترین جمله همان است که رهبر معظم انقلاب فرمودند که راه حل مشکلات ما در ژنو٬ سوئیس و نیویورک نیست.
استاد حوزه و دانشگاه به پیشرفت‌های اقتصادی ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم اشاره کرد و گفت: ژاپن تنها چند سال فرصت می‌خواست تا با بیانیه ممنوعیت خام فروشی و خرید کالاهای خارجی با فرهنگ سازی در کار و اقتصاد داخلی روی پای خود بایستند و جزوکشورهای پیشرفته دنیا شود.
عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم پیشرفت‌های اقتصادی را منوط به فعل و انفعالاتی در کشور دانست و ابراز داشت: نقطه شروع پیشرفت اقتصادی کشور باید از سیاست‌های حمایت از تولید آغاز شود که این مسأله از تمام مسائل مهم‌تر است؛ حمایت از تولید محرک تمام مسائل اقتصادی در کشور خواهد بود.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: اگر از تولید حمایت شود بخش اشتغال نیز حمایت و هدایت خواهد شد؛ در این راستا باید منابع مالی کشور به سوی واحدهای تولیدی هدایت شود؛ فرهنگ مصرف و حمایت از کالای داخلی اصلاح گردد؛ عوارض٬ گمرکات٬ بالا بردن بهره‌وری٬ کیفیت داخلی و بانک مرکزی در سیاست‌های پولی می‌تواند در پویایی اقتصاد کشور مؤثر باشد./836/ت302/ج
ارسال نظرات