۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۶۰۴۸۲
حاشیه های اختتامیه جشنواره علامه حلی کرمان؛

از عدم حضور استاندار کرمان تا حضور سرزده امام جمعه

خبرگزاری رسا ـ دومین جشنواره پژوهشی طلاب جوان علامه حلی استان کرمان با حاشیه هایی از عدم حضور استاندار کرمان تا حضور سرزده امام جمعه در تالار پذیرایی برق کرمان برگزار شد.
علامه حلي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان دومین جشنواره پژوهشی طلاب جوان علامه حلی استان کرمان با حاشیه هایی در تالار پذیرایی برق کرمان برگزار شد.
 
این مراسم با تلاوت قرآن و سخنرانی سراسر خیرمقدم و خوش آمد گویی حجت الاسلام الله وردی آغاز و با ارائه گزارش کار معاون پژوهش حوزه های علمیه استان کرمان ادامه یافت.
 
حجت الاسلام عرب زاده از جشنواره دوم ابراز خشنودی کرد و تأکید کرد: ارزیابی ها بر اساس استاندار ها بوده و کسی هم که اعتراض دارد به اعتراض او رسیدگی می شود تا خدایی نکرده حقی حتی ناخواسته پامال نشود.
 
مهمانان ویژه مراسم که شامل اساتید و مدیران استانی و کشوری بودند کم کم در خلال مراسم وارد شدند؛ جشنواره امسال دیگر مانند سال قبل جایگاه ویژه برگزیدگان نداشت، همگی هر جا دلشان خواسته بود نشسته بودند.
 
حجت الاسلام عربزاده با اشاره به اینکه جشنواره علامه حلی ویژه طلاب جوان تا 31 سال هست وجود یک جشنواره پژوهشی با عنوان شهید باهنر برای اساتید بالای 31 سال را ضروری دانست.
 
پس از سخنرانی حجت الاسلام عربزاده گزارش کاری بر روی اسلاید از فعالیت های معاونت پژوهش پخش شد که کم کم داشت حضار را خسته می کرد.
 
در همین بین الهام عباس پور، نویسنده پایان نامه «بیماری های روحی و روانی در قرآن» مقاله خود را توضیح داد و اشاره کرد که موضوع را از نهج البلاغه الهام گرفته است.
 
وحید غیاثی هم مقاله ای با موضوع خانه سازی اسلامی نوشته بود که به عنوان شایسته تقدیر شناخته شده بود و آن را به حضار ارائه داد.
 
حجت الاسلام اسماعیل نیا دبیر جشنواره هفتم علامه به روی جایگاه رفت و با گفتن جملات کوتاهی 10 دقیقه از وقت باقیمانده خود را بخشید و بدون دلیل و توضیحی جشنواره کرمان را یک پدیده دانست؛ اما در پایان گفت: معمولا در مراسم هایی که برای بزرگان گرفته می شود از همه یاد می شود غیر از آن بزرگ؛ پس از آن از حضار خواست تا فاتحه ای به روح علامه حلی بفرستند.
 
پس از آن دکتر حسین اسحاقی، مدیر پژوهش حوزه علمیه خواهران به جایگاه رفت و از وقت بخشیده شده حجت الاسلام اسحاقی برای عرض ارادت به امام زمان استفاده کرد.
 
ویژه نامه جشنواره در ابتدای جلسه بین حضار توزیع شده بود که در آن چکیده برخی مقالات همراه با مصاحبه هایی از برخی مدیران و معاونین آمده بود.
 
در همین بین بیانیه حجت الاسلام و المسلمین سید یحیی جعفری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه کرمان که به دلیل کسالت در جلسه حضور نداشت قرائت شد.
 
سخنران ویژه مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور بود که در میان صحبت های او امام جمعه کرمان وارد شد که حضار به احترام او از جایگاه خود بلند شدند.
 
یکی از مهمانان ویژه مراسم علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان بود که صحبت های آن در دوره اول جشنواره حاشیه ساز شده بود و در همان جلسه با پاسخ حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی مدیر حوزه علمیه خواهران قرار گرفت؛ اما رزم حسینی به مراسم نیامد در حالی که حجت الاسلام عماد انتظار او را می کشید تا به او توصیه کند که از پژوهش های طلاب در پروژه های استان استفاده کرده و نقش حوزه علمیه در شورای پژوهشی استان مشخص باشد.
 
پس از اتمام صحبت های حجت الاسلام عماد نوبت به اهدا جوایز رسید که طلاب با معرفی مجری به جایگاه آمده و همزمان نام و اثر آن ها بر روی اسلاید به حضار نمایش داده می شد.
 
در آخر هم همه تقدیر شدگان با مدیران عکس یادگاری انداختند./9704/پ202/ح
ارسال نظرات