۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۲۶۰۵۱۴
مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان خبر داد؛

وقف 54 مورد وقف جدید از ابتدای سال جاری در استان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 54 مورد وقف جدید با ارزش 2 میلیارد و 385 میلیون تومان در استان ثبت شده است.
حجت الاسلام اسماعيل تديني، مديرکل اوقاف و امور خيريه سيستان و بلوچستان

حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: از ایتدای سال جاری تا کنون 54 مورد وقف در استان صورت گرفته است.

 

وی افزود: 33 مورد وقف در حوزه شهرستان زاهدان و 21 مورد در حوزه سیستان نجام شده است که این نشان می دهد به صورت میانگین روزانه یک مورد وقف در استان ثبت شده است.

 

حجت الاسلام تدینی بیان کرد: ارزش تقریبی مجموع این موقوفات به 2 میلیارد و 385 میلیون تومان می‌رسد که با نیت های کاربری مذهبی، قرآنی، اسکان روحانی و مبلغ دینی و برگزاری مراسمات وقف شده است.

 

وی همچنین از آغاز فاز دوم  توسعه و تکمیل اطلاعات سامانه جامع با اسکن اسناد خبر داد و اظهار داشت: پس از ثبت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه کشور، در فاز بعدی تکمیل اطلاعات کلیه اوراق و اسناد فیزیکی موجود در دبیرخانه‌ها و بایگانی‌های اوقاف سیستان و بلوچستان اسکن شده و وارد این سامانه می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان مزیت این اقدام را بالابردن سرعت پاسخ گویی، از بین بردن قید مکان برای دسترسی به اطلاعات و مصون نگه داشتن  تمامی رویدادها و اطلاعات از گزند حوادث و زمان نام برد و افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری این فعالیت به پایان رسیده و عملا در اجرای عملیات اداری و مالی و پاسخ گویی در سیستم اداری نیازی به حضور فیزیکی پرونده‌های موقوفات به شکل سنتی نباشیم./831/ت303/ح

ارسال نظرات