۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۹
کد خبر: ۲۶۰۵۲۵
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در گفت وگو با رسا:

مذاکره ای که عزت ملت را مخدوش کند مورد پسند نیست/ هر کجا ظلمی واقع شده آمریکا مدافع آن بوده است

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور با بیان این که نمی توان به آمریکا حسن نیت داشت و اعتماد کرد، گفت: مسؤولان بدانند که مشکلات کشور با اقتصاد مقاومتی حل می شود، مذاکرات هسته ای گشایشی برای ملت ایران ایجاد نمی کند.
حجت الاسلام رئيسي حجت الاسلام رئيسي حجت الاسلام والمسلمين رئيسي

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که« آمریکا بی آبروترین دولت جهان است» به تبیین شواهد و مستندات بی آبرویی آمریکا پرداخت و گفت: آن چه که به یک فرد یا یک نظام آبرو می دهد عدالت خواهی و عدالت طلبی است.


وی افزود: امروزه آنچه که در رابطه با آمریکا مشاهده می شود این است که هر جا ظلمی در عالم وجود دارد، آمریکا مدافع ظالم بوده و بر علیه مظلوم عمل می کند؛ ریشه بی آبرویی در طرفداری از ظلم است، امروز جلوه طرفداری از ظالم در جهان، آمریکا است.

 

ضرورت محاکمه آمریکا در دادگاه عادله
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیمان و میثاق شکنی آمریکا از دیگر عوامل بی آبرویی دولت این کشور است، اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید که مستکبران میثاق شکن هستند، جلوه میثاق شکنی در آمریکا مشاهده می شود.


وی ادامه داد: بیش از 60 سال است که حقوق مردم مظلوم فلسطین با حمایت ها و دخالت های آمریکایی ها ضایع می شود، رژیم آل سعود بر سر مردم بی گناه یمن با تمام قوت آتش می ریزد و آمریکا از این جنایت ها با تمام قدرت حمایت می کند.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که اگر از ملت های جهان درباره آمریکا نظر خواهی شود همگان خواهند فهمید که منفورترین نظام حکومتی در کره زمین دولت آمریکا است، ابراز داشت: مردم جهان هیچ اعتمادی به آمریکا ندارند و این کشور را جلوه ضایع کردن حقوق بشر می دانند.


وی عنوان کرد: متأسفانه یک دادگاه بین المللی عادله در دنیا وجود ندارد که به دور از نفوذ پذیری استکبار جهانی به جنایات آمریکایی ها رسیدگی کند، جنایات آمریکا جلوه جنایت علیه تمام بشریت است؛ از مصادیقی که در میثاق های بین المللی به عنوان جنایت علیه بشریت شناخته می شود کاری است که امروزه آل سعود در یمن انجام می دهد.


دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: رژیم آل سعود و آمریکا باید به دلیل جنایت بر علیه بشریت محاکمه شوند اما متأسفانه چنین دادگاهی که تحت نفوذ استکبار نباشد در دنیا وجود ندارد، آمریکا جنایتکار تمام طول تاریخ بشر است.


مذاکره ای که بخواهد عزت را مخدوش کند مورد پسند ملت ایران نیست

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که«مذاکره زیر شبح تهدید فایده ندارد» اضافه کرد: مواضع رهبر معظم انقلاب در زمینه مذاکرات هسته ای و زیر بار نرفتن زورگویی های طرف های غربی بسیار روشن است، ملت مسلمان ایران نیز مواضع خود را در زمینه عزت مداری، اقتدار، دشمن شناسی و دشمن ستیزی بیان کرده است.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ملت ایران با مذاکرات مخالف نیستند اما بر عزت مداری در مذاکرات تأکید دارند، گفت: مذاکره ای که بخواهد عزت را مخدوش کند مورد پسند ملت ایران نیست.


وی افزود: تیم مذاکره کننده باید با نگاه و خواست ملت که رعایت عزت و اقتدار است مذاکرات را به پیش ببرد، از همین رو هر کجا که می بیند که عزت و اقتدار ملت و نظام از ناحیه آمریکا با تهدید هایشان مورد خدشه قرار می گیرد باید اقدامات لازم را انجام دهد، این گونه مذاکره راهگشا برای جمهوری اسلامی نیست.


راهکار رفع مشکلات و برون رفت از تحریم ها اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که تحریم ها به عنوان راهبردی برای از پای در آوردن ایران از سوی آمریکا وضع شده است، اظهار داشت: باید دانست که آمریکا تهدیدها را بر نمی دارد و اگر هم بردارد گوشه ای از آن را تعلیق کرده و بسیار مدیریت شده این کار را انجام می دهند تا به اهداف خود برسند.


وی ادامه داد: راهکار رفع مشکلات کشور در مذاکرات ژنو و لوزان نیست، بلکه راهکار رفع مشکلات و برون رفت از تحریم ها اقتصاد مقاومتی است؛ بنابراین باید به اقتصاد مقاومتی تکیه کرد، به یقین تاکنون آمریکایی ها برای هیچ ملتی از ملل دنیا کاری نکرده و گره ای از مشکلات ملت ها را باز نکردند.


مذاکرات هسته ای گشایشی برای ملت ایران ایجاد نمی کند

دادستان کل کشور با بیان این که نمی توان به آمریکا حسن نیت داشت و اعتماد کرد، ابراز داشت: مسؤولان بدانند که مشکلات کشور با اقتصاد مقاومتی حل می شود، مذاکرات هسته ای گشایشی برای ملت ایران ایجاد نمی کند.


وی عنوان کرد: پذیرش پروتکل الحاقی به تنهایی در صلاحیت تیم مذاکره نیست بلکه باید در این زمینه در مجلس شورای اسلامی طبق قانون تصمیم گیری شود، پذیرفتن هر تعهدی که به سبب آن پای دشمنان در مراکز نظامی و مراکز حساس و امنیتی در کشور باز شود به یقین به نفع ملت ایران نخواهد بود.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دشمنان در مذاکرات به تحقق اهداف خود فکر می کنند، زمانی که آمریکایی ها اعلام می کنند که ما هر روز بازرسی های خود را ادامه می دهیم معلوم می شود که اهداف دیگری در سر دارند./1323/ت301/ج

ارسال نظرات