۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۴
کد خبر: ۲۶۰۵۲۸
استاد حوزه و دانشگاه:

همدلی دولت و ملت موجب عقب نشینی دشمنان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که شعار دولت و ملت، همدلی و هم زبانی فقط ویژه سال جاری نیست، بلکه باید در همه سال ها مورد توجه قرار گیرد، گفت: همدلی دولت و ملت موجب عقب نشینی دشمنان می شود.
دولت و ملت، همدلي و همزباني

حجت الاسلام علی باقری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان با اشاره به این که شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی باید در همه سال ها مورد توجه قرار گیرد و فقط ویژه سال جاری نیست، گفت: در قرآن کریم آمده است در صورت همدل و متحد بودن، دشمن نمی تواند در شما رخنه کند.

 

وی افزود:  با توجه به انتخابات پیش رو در سال جاری، موضوع مذاکرات هسته ای و ورود مستقیم استکبار جهانی در منطقه، همدلی و همزبانی بهترین شعار است، از این رو دولت و ملت باید همدل و همزبان برای پیشبرد اهداف انقلاب و پاسداری از ارزش های نظام جمهوری اسلامی و پاسداشت خون شهدا تلاش کنند.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به این که همدلی دولت و ملت موجب عقب نشینی دشمن و شکست آنها می شود، گفت: مؤلفه های همدلی و هم زبانی دینی، قرآنی و باورهای انقلابی ایرانی است، چرا که ملت ایران، ملتی کهن و ریشه دار با باورهای انقلابی است و این باورها می تواند موجب همدلی و هم زبانی بیشتر بین ملت و دولت و اقوام مختلف جامعه شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دولت منتخب ملت و برآمده از آرای مردم است، اما نقطه ضعف های آن باید برطرف شود که این امر با انتقاد از سوی صاحب نظران و دلسوزان محقق می شود تا دولت بتواند با برطرف کردن نقاط ضعف خود در مسیر توسعه و پیشرفت کشور حرکت کند.

 

به گفته وی، نقد نسبت به دولت باید منصفانه و همراه با راهکار باشد تا بتواند گره ای از مشکلات باز کند و از نقد های بی دلیل و منطق و غیر عملی پرهیز شود تا همدلی بین دولت و ملت مستمر باشد.

 

وی با اشاره به این که رابطه ملت و دولت باید مانند رابطه پدر و فرزندی باشد، گفت: در هر زمینه ای که دولت به موفقیت دست پیدا می کند باید مورد تشویق و تحسین ملت قرار گیرد و در صورت بروز خطا با نقد و تذکر ملت مواجه شود تا از بروز خطاهای بعدی جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام باقری گفت: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی تمام هر ساله شعاری برای سال انتخاب می کند که این شعار نباید در حد شعار باقی بماند، بلکه باید در عمل محقق شود تا بتوان در مسیر ترسیم شده از سوی امام راحل برای مقابله با دشمن و حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کرد./1307/ت302/ح

ارسال نظرات