۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۶۰۵۸۴
با حضور قاریان ممتاز مصری؛

محافل انس با قرآن در استان البرز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: به مناسبت فرا رسیدن مبعث حضرت رسول اکرم (ص)، محافل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز مصری در این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد صالحي، مدير کل اوقاف و امور خيريه استان البرز
حجت الاسلام محمد صالحی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، از برگزاری چهار محفل انس با قرآن در مناطق مختلف استان همزمان با سالروز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) خبر داد و گفت: این محافل با حضور استاد احمد بن یوسف الازهری و عادل الباز سالم، قاریان برجسته مصری برگزار می شود.
 
وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه هر ساله، همزمان با مسابقات بین المللی قرآن کریم به عنوان بزرگ ترین رویداد قرآنی جهان اسلام در کشور با دعوت از قاریان و حافظان مطرح بین المللی اقدام به برگزاری محافل قرآنی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و قرآن خوانی در شهرهای مختلف کشور می نماید.
 
حجت الاسلام صالحی با بیان این که برگزاری این محافل، نقش موثری در جهت احیای وحدت اسلامی است، اظهار داشت: در سال جاری با توجه به تحولات منطقه خاور میانه و اقدام دولت سعودی در حمله به مسلمانان مظلوم و بی دفاع یمن و لزوم وحدت بیشتر جوامع اسلامی برنامه محافل قرآنی با حضور قاریان بین المللی با شکوه تر از قبل برگزار خواهد شد بر این اساس برگزاری این محافل تاثیر بسزایی در وحدت بین جوامع شیعه و سنی و تقریب مذاهب مختلف اسلامی خواهد داشت.
 
وی بیان داشت: برگزاری محافل انس با قرآن در مناطق مختلف استان البرز از 26 اردیبهشت مصادف با مبعث رسول اکرم (ص) آغاز می شود و به مدت پنج روز تا سی ام اردیبهشت ماه نیز ادامه خواهد داشت.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به تشریح برنامه های محافل انس با قرآن، ابراز کرد: «26 اردیبهشت ماه در شهرستان نظرآباد، محله سید جمال الدین، مسجد صاحب الزمان»، «30 اردیبهشت ماه در شهرستان کرج آستان مقدس امامزاده حسن (ع) بعد از نماز ظهر و عصر»، «30 اردیبهشت ماه شهرستان اشتهارد، روستای رحمانیه مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، قبل از نماز مغرب و عشاء»، «30  اردیبهشت ماه شهرستان کرج، آستان مقدس امامزاده حسن(ع) ، بعد از نماز ظهرو عصر» از جمله برنامه های این محافل قرانی است.
 
وی به اهمیت تعایم قرآنی در زندگی انسان ها اشاره کرد و ابراز داشت: قرآن عامل هدایت و سعادت انسان در دنیا و اخرت است و بهترین راهنما و رهبر در زندگی بشریت است چرا که با فطرت انسان ها سازگار است از این رو ایجاد فضای قرآنی در جامعه باید مورد توجه مسوولین و نهادهای فرهنگی باشد.
 
حجت الاسلام صالحی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر این که دنیاى اسلام باید با قرآن به فکر حفظ موجودیت اسلام و حفظ عزت امت اسلامى باشد، گفت: احیای ارزش های دینی و اسلامی تنها با عمل به آموزه های قرآنی و معارف اهل بیت امکان پذیر خواهد بود چرا که قرآن کریم انسان ها را به معیارها و ارزش ها ی انسانی و الهی دعوت می کند.
 
وی در پایان با بیان این که انقلاب اسلامی تجلی تعالیم قرآنی است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما مبتنی بر ارزش های قرآنی و آموزه های قرآنی است بنابراین در جهت گسترش فرهنگ و معارف قرآنی به ویژه در میان جوانان باید تلاش مضاعف داشت چرا که جوانان و نوجوانان با درک درست از مفاهیم قرآنی هویت و جایگاه واقعی خود را در جامعه اسلامی خوهند یافت و آنها را در برابر لغزش ها بیمه خواهد کرد./801/ت302/ح
ارسال نظرات