۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۶۰۶۵۶

آغاز نام‌نویسی طرح هجرت بلند مدت در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی از آغاز نام‌نویسی از روحانیان علاقه‌مند به شرکت در طرح هجرت بلند مدت خبر داد.
آغاز نام‌نویسی طرح هجرت بلند مدت در آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام قاسم زاده، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: تبلیغ جزء وظایف ذاتی طلاب و روحانیان است، در حقیقت طلاب سفیران الهی در تبلیغ و نشر معارف دینی هستند، از این رو لازم است در طول تبلیغ و زندگی، سیره ائمه اطهار و رسول اکرم(ص) را اسوه خود قرار دهند.


وی با اشاره به بیانات رهبری در اهمیت و جایگاه تبلیغ، تأکید کرد: لازم است حوزه های علمیه در عرصه آموزش و پرورش و از نشر معارف دینی در این مقطع فعال باشند، چنانکه رهبر معظم انقلاب عرصه آموزش و پرورش را عرصه تأثیرگذار و وسیع می‌دانند، با این اوصاف معاونت امور تبلیغ حوزه های علمیه نیز این امر مورد توجه قرار داده است.


معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی افزود: این معاونت اکنون آماده پذیرش و اعزام طلاب، فضلا و مبلغان استان در قالب طرح هجرت بلند مدت است که علاقه‌مندان می توانند با حضور در این مرکز از شرایط پذیرش و فعالیت آگاه شوند.


وی در ادامه به مناطق تبلیغی طرح هجرت بلند مدت استان اشاره کرد و گفت: معاونت تبلیغ حوزه های علمیه به منظور ترویج معارف اسلامی و پاسخگویی به نیازهای دینی دانش آموزان در طرح هجرت بلند مدت، قصد اعزام مبلغ به مدارس امین، سمپاد و نمونه دولتی و شبانه روزی آموزش و پرورش را دارد.


حجت الاسلام قاسم زاده ابراز داشت: از جمله مناطق اعزام طلاب در طرج هجرت بلند مدت مناطق فاقد روحانی در سطح استان آذربایجان شرقی است، بالطبع طی این اعزام خلاءهای دینی و نیازهای مذهبی مردم این مناطق تامین و پاسخ داده خواهد شد تا این مناطق نیز از معارف ناب اسلام محمدی(ص) بهره مند باشند.


وی در پایان به وظایف خطیر تبلیغی روحانیت در عصر حاضر اشاره و خاطرنشان کرد: افزون بر وظایف تبلیغی طلاب علی الخصوص ترغیب نسبت به حفظ و اصول و ارزش های انقلاب اسلامی و شناساندن این موارد وظایف اخلاقی و اجتماعی و سازمانی را نیز بر عهده دارند./854/ت303/ب

ارسال نظرات