۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۶۰۶۸۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه مبلغان دینی، آزمون طرح بهسازی مداحان عتبات عالیات و همایش خانواده و تعلیم و تربیت در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

حبیب طاهری، معاون فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، در رابطه با برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد، اظهار داشت: این کارگاه در راستای تربیت کادر تخصصی پیشگیری از اعتیاد به صورت مشارکتی با همکاری دانشگاه تبریز، ستاد مبارزه با مواد مخدر و اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.


وی با اشاره به کارآمدی دین در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، افزود: دین مبین اسلام در تمامی حوزه های اجتماعی بشر نسخه شفابخش دارد که لازمه ظهور و بروز کارآمدی دین در مبارزه با آسیب های اجتماعی حضور و دخالت فعال و تخصصی حوزه های علمیه و روحانیان در مشکلات اجتماعی است.


معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: از جمله آسیب های اجتماعی اعتیاد و مشکلات ناشی از آن است، اگرچه مسأله اعتیاد از موارد مبتلا به زمان اهل بیت نبود و از مسائل مستحدثه زمان حاضر به حساب می آید، اما با بهره گیری از اصول کلیه دین و موراد مشابه زمان اهل بیت می توان نسخه شفاء بخش در این حوزه از آسیب های اجتماعی را ارائه کرد.


وی با اشاره به این که آموزه های دین بهترین ابزار و راهکار جامعه آرام و با ثبات است، افزود: طلاب دینی با بهره گیری از ظرفیت منابر، تبشیر و انذار و همچنین بیان اثرات سوء دنیوی و اخروی اعتیاد می توانند گام مؤثری در مبارزه با این معضل خانمان‌سور بردارند.


طاهری در ادامه به تشریح اهداف برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه مبلغان پرداخت و گفت: از جمله اهداف این کارگاه بهره گیری از ظرفیت روحانیت و تبلیغ چهره به چهره با آموزه های دینی و ورود در این مسائل به صورت تخصصی بوده است.


شایان ذکر است، این کارگاه با محورهای سیاست های و قوانین پیشگیری از مصرف مواد، وابستگی مکانیسم زیست شناسی مصرف مواد، عوارض و پیامد های مصرف مواد و شیوه های پیشگیری در 22 و 23 اردیبهشت در دانشگاه تبریز برگزار شد که در پایان گواهی پایان دوره برای شرکت کنندگان صادر خواهد شد.


آزمون طرح بهسازی مداحان عتبات عالیات در تبریز برگزار می‌شود

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی، مسؤول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی جزئیات جدید آزمون طرح بهسازی مداحان اعزامی به عتبات عالیات را اعلام کرد و اظهار داشت: کارت آزمون ورودی به آزمون طرح بهسازی از اول خرداد ماه به صورت اینترنتی صادر می‌شود که مداحان محترم باید با مراجعه به نشانی اینترنتی azmoon.hajj.ir برای دریافت کارت خود اقدام کنند.


 وی با بیان این‌که آزمون، هشتم خرداد ماه همزمان با سایر حوزه های امتحانی سراسر کشور در تبریز نیز برگزار می‌شود، افزود: قبولی در آزمون و مصاحبه شفاهی را از جمله شرایط پذیرش مداحان در طرح اعزام بعثه است، کسانی که در آزمون مرحله نخست پذیرش شوند برای مصاحبه شفاهی دعوت می‌شوند و پس از مصاحبه لوح فشرده یک جلسه برنامه‌های آن دریافت خواهد شد


امام جمعه مراغه ادامه داد: آن دسته از مداحان که در مرحله نخست آزمون امتیاز لازم را به دست نیاورند، فرصت کوتاهی به آن‌ها داده می‌شود که در مرحله دوم آزمون کتبی شرکت کنند و از آن‌ها مجددا آزمون به عمل خواهد آمد. همچنین برخی افراد که موفق به شرکت در این آزمون نشدند یا مدارک آن‌ها تکمیل نشده بود، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.


حجت‌الاسلام پورمحمدی ادامه داد: آزمون ورودی جدید و جذب مداحان برای اعزام به عتبات در شش ماهه دوم سال 1394 برگزار می‌شود که افراد واجد شرایط می‌توانند در این فرصت نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند تا در زمان اعلام شده، نسبت به نام نویسی خود اقدام لازم را انجام بدهند.


وی با بیان این‌که در زمان صدور کارت آزمون ورودی زمان و مکان دقیق آزمون قیده شده است، اظهار داشت: این آزمون در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، قم، کاشان، کرمان، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی و یزد برگزار می‌شود.


همایش خانواده و تعلیم و تربیت در تبریز برگزار شد

دبیر علمی همایش علمی خانواده و تعلیم و تربیت، چالش ها و چشم انداز ها در تبریز اظهار داشت: این همایش در جهت تحقق سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش نسبت به تقویت بنیان خانواده و کمک به ارتقا سطح خانواده ها برای مقابله با آسیب های اجتماعی برگزار می شود.


کامیار قهرمانی فرد افزود: برای ترویج سبک زندگی اسلامی و الگوهای موفق خانواده از دی ماه 93 با فراخوان مقاله در دو بخش دانش آموزی و معلمان 456 اثر در قالب آثار گروهی و فردی به دبیرخانه همایش ارسال شد.


وی اظهار کرد: آثار رسیده پس از داوری در بخش فرهنگیان، هفت مقاله برای ارایه، 13 مقاله ارایه پوستر و 23 مقاله نیز برای درج در مجموعه مقالات انتخاب شد./854/پ203/ح

ارسال نظرات