۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۶۰۶۸۶
امام جماعت دانشگاه فردوسی:

رفتارهای منافقانه نشانه اعتدال نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت مسجد دانشگاه فردوسی با انتقاد از نحوه دین داری برخی افراد، گفت: این که ما بخواهیم در همه زمینه ها دل همه را به دست بیاوریم، لازمه اش این است که رفتار منافقانه داشته باشیم و رفتار منافقانه نشانه اعتدال نیست.
دانشگاه فردوسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی، امام جماعت مسجد امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی مشهد، امروز در جمع بیش از 500 دانشجوی نمازگزار طی سخنانی از حاشیه های به وجود آمده در حین برگزاری جشنواره غذای ملل انتقاد کرد و با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ الَّذینَ یَکفُرونَ بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَیُریدونَ أَن یُفَرِّقوا بَینَ اللَّهِ وَرُسُلِهِ وَ یَقولونَ نُؤمِنُ بِبَعضٍ وَ نَکفُرُ بِبَعضٍ وَ یُریدونَ أَن یَتَّخِذوا بَینَ ذٰلِکَ سَبیلًا»، گفت: بعضی ها به بخشی از دین ایمان دارند و به بخشی دیگر ایمان ندارند.

 

وی با تصریح به این که برخی از افراد آنجایی که دین به نفعشان باشد به آن ایمان دارند و آنجایی که به نفعشان نباشد به دین ایمان ندارند، افزود: این نوع دین داری، دین داری سکولار و ترکیه ای است که سودی ندارد؛ این که ما در ماه های محرم و صفر به سر و سینه بزنیم و بعد از آن در جاهایی که نباید، حضور داشته باشیم و یا در میهمانی های آنچنانی شرکت کنیم و صبح جمعه در دعای ندبه باشیم، این نوع دین داری، دین داری آمریکایی است.

 

حجت الاسلام راجی در ادامه با بیان این که اگر ما بخواهیم در این نوع دین داری دل همه را به دست بیاوریم در حالی که خودمان دین داری درستی نداشته باشیم، فایده ای ندارد، افزود: مثلا اگر ما بخواهیم در دانشگاه فردوسی به همه گروه ها با هر سلیقه فکری مجوز فعالیت بدهیم، این نوع دین داری و این نوع اسلام به درد نمی خورد.

 

امام جماعت دانشگاه فردوسی با اشاره به اتفاقات روی داده در این دانشگاه گفت: این که ما بیاییم روز شنبه، کنگره بزرگداشت شهدای دانشجو برگزار و در آن شرکت کنیم و روز دوشنبه مقابل دانشکده ادبیات در رقص دانشجویان هم شرکت کنیم، این دین داری سکولار است.

 

وی با این بیان این که این کارها نشان اعتدال نیست، گفت: این کارها منافقانه و نشانه تزویر است؛ «نُؤمِنُ بِبَعضٍ وَنَکفُرُ بِبَعضٍ» یعنی همین. یعنی به بعضی قسمت ها ایمان داشته باشیم و به بعضی دیگر نه.

 

حجت الاسلام راجی با تصریح بر این که اگر ما بخواهیم دل همه را به دست بیاوریم، لازم است منافقانه رفتار کنیم، اضافه کرد: دین داری باید درست باشد و این که ما بخواهیم هر جا که مایل بودیم خدا را عبادت و از خدا اطاعت کنیم، درست نیست؛ انسان باید تکلیف خود را مشخص کند، این رفتارهای دوگانه درست نیست.

 

حجت الاسلام راجی با انتقاد از نحوه صدور مجوز ها در دانشگاه فردوسی گفت: متاسفانه در دانشگاه، دیگر برای سخنرانی های افراد فتنه گر مجوز لازم نیست و فقط برای برنامه های مذهبی باید مجوز گرفت که این رفتار درست نیست.

 

لازم به ذکر است جشنواره غذای ملل روز دوشنبه با همکاری مدیریت دانشجویی، اداره امور تغذیه دانشگاه اداره امورخوابگاه‌ها و انجمن علمی گروه زبان روسی دانشکده ادبیات برگزار شد که در آن دانشجویان غیرایرانی به همراه دانشجویان خوابگاهی به معرفی غذاهای سنتی کشورخود پرداختند.

 

شناخت دانشجویان با فرهنگ، آداب، رسوم و تنوع غذایی کشورها و افزایش مراودات فرهنگی میان دانشجویان ملل مختلف از جمله اهداف این جشنواره بود. در این جشنواره که با ارائه بیش از 100 نوع غذا، پیش غذا، دسر و نوشیدنی سنتی از 15 کشور برگزار شد، دانشجویان به رقص و پایکوبی پرداخته و شؤونات اسلامی را زیر پا نهادند./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات