۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۶۰۷۷۱

خبرهای کوتاه از اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری ممتاز مصری در سبزوار، وقف 400 میلیون ریالی فرزند یک شهید با نیت ساخت خانه عالم و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مربیان حفظ قرآن، عناوین مهمترین خبرهای کوتاه اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.
سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری ممتاز مصری استاد احمد بن یوسف الازهری در محل امامزاده شعیب(ع) سبزوار برگزار می شود.

 

حجت الاسلام محمد صفرپور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سبزوار گفت: محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری ممتاز مصری در محل امامزاده شعیب سبزوار برگزار می شود.

 

صفر پور افزود: این مراسم پنجشنبه شب 24 اردیبهشت ماه همزمان با شامگاه شهادت امام موسی کاظم(ع) برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: حجت الاسلام حسین پور از اساتید حوزه علمیه قم سخنران جلسه است.

 

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سبزوار در ادامه گفت: محسن حسنی کارگر قاری ممتاز کشوری و نفر دوم مسابقات کشوری نیز در این محفل انس با قرآن حضور دارد.

 

گفتنی است امامزاده شعیب(ع) سبزوار از نوادگان امام موسی کاظم(ع) می باشد.

 

ثبت سه وقف جدید به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد ریال توسط یک زوج خلیل آبادی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلیل آباد از ثبت سه وقف جدید به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد ریال توسط یک زوج در این شهرستان خبر داد.

         

علیرضا سبحانی در خصوص وقف های جدید سال 94 بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون شش وقف جدید در این شهرستان توسط خیرین به ثبت رسیده است.

 

وی افزود: سه وقف جدید توسط واقفین خیر اندیش غلامرضا پرهیزی و همسرش بانو فاطمه ابراهیمی شامل سه واحد مغازه واقع در شهرستان خلیل آباد به مساحت های 25، 27 و 30 متر مربع در اردیبهشت ماه ثبت شد.

 

سبحانی ارزش وقف های مذکور را یک میلیارد و 640 میلیون ریال اعلام کرد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلیل آباد نیت وقف های صورت گرفته توسط این زوج را تامین هزینه های جاری مساجد صاحب الزمان(عج)،حضرت محمد(ص) و جواد الائمه(ع) این شهرستان برشمرد.

 

ثبت دو وقف جدید در شهرستان جغتای

با ثبت دو وقف جدید توسط خیرین جغتایی تعداد ثبت وقف های جدید این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون به 22 مورد رسید.

 

بنا بر این گزارش نیکوکار خیراندیش محمد رضا قدیری عضو هیئت امناء بقعه متبرکه امامزاده سید عبدالله( ع) یک قطعه زمین به مساحت150 متر مربع را وقف کرد.

 

وقف مذکور با نیت توسعه امامزاده سید عبالله(ع) جغتای صورت گرفته و ارزش آن 60 میلیون ریال می باشد.

 

وقف 400 میلیون ریالی فرزند یک شهید با نیت ساخت خانه عالم

 

این گزارش می افزاید سیدمحمود مهربان فرزند شهید سید علی اصغر کهنه ای از شهدای دفاع مقدس به نیابت از پدر شهیدش عرصه واعیان یکباب ساختمان به مساحت125 متر مربع و ارزش 400 میلیون ریال را وقف نمود.

 

این وقف با نیت ساخت خانه عالم در روستای کهنه از توابع شهرستان جغتای صورت پذیرفت.

 

وقف زمین با ارزش شش میلیارد در مشهد

یک قطعه زمین با مساحت 1000 متر مربع جهت ایجاد مسجد و مجتمع فرهنگی مذهبی و تجاری در مشهد وقف شد.

 

15 درصد از این زمین تجاری خواهد بود تا درآمد آن برای مخارج مسجد صرف شود.

 

واقف خیراندیش علی وحید ، 81 ساله این قطعه زمین را در بلوار میثاق مشهد وقف کرده است.

 

وحید که دارای دفترخانه اسناد رسمی می باشد،گفت: جهت ساخت به موقع این زمین و بهره برداری از آن نیازمند کمک های مردمی می باشیم و تمام تلاش خود را جهت ساخت و به ثمر نشستن آن خواهم کرد.

 

این وقف اولین وقف سال جاری در مشهد است.

 

 گفتنی است در سال گذشته 62 وقف جدید در شهر مشهد انجام شده است که اکثر قریب به اتفاق نیات آن وقف مساجد و حسنیه  می باشد.

 

 

مربیان قرآنی تحت پوشش بیمه فعالان قرآنی قرار می گیرند

جعفر حسینی، مسئول طرح تربیت حافظان قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی از حمایت مربیان با تصویب قانون جدید، تحت پوشش بیمه ای خبر داد و تصریح کرد: یک سوم از مربیان افتخاری حفظ قرآن کریم که با اوقاف خراسان رضوی همکاری می نمایند واجد شرایط پوشش این بیمه می باشند و مدارک متقاضیان به معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می شود.

 

وی گفت: شرایط تخصصی مربیان و اساتید قرآن برای پوشش این بیمه را حداقل سه سال سابقه فعالیت آموزشی عمومی و تخصصی قرآن ، به همراه 12 ساعت آموزش عمومی تدریس قرآن در هفته و یا 8 ساعت آموزش تخصصی در هفته می باشد.

 

حسینی در خصوص شرایط عمومی مربیان قرآن افزود: حداقل سن 18 سال، و حداکثر سن 50 سال برای آقایان و 45 سال برای بانوان الزامی است.

 

مسئول طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان خاطرنشان کرد:مبنای این بیمه 18 درصد حداقل دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه برای متقاضی و افراد تحت تکفل می باشد که 10 درصد آن را دولت و 8 درصد را متقاضی پرداخت می نماید.

 

وی در پایان گفت: مربیان مدارک خود ،شامل تصویر شناسنامه و کارت ملی و تمامی مدارک و گواهی نامه های قرآنی را تا اول خرداد ماه به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان ها تحویل دهند./930/پ203/ب5

 

ارسال نظرات