۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۲۶۰۸۰۱
آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به جنایات عربستان در یمن:

آل سعود با جنایات و اقدامات نامشروع حکم مرگ خود را امضا کرده است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که عربستان با جنایات و اقدامات نامشروع مرگ و اضمحلال خود را امضا کرده است، گفت: قطعاً به زودی آثار این جنایت‌ها گریبان عربستان را خواهد گرفت.
آيت الله فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) چهارشنبه در پایان درس خارج اصول خود با محکوم کردن صدور حکم اعدام آیت‌الله نمر، اظهار داشت: این عالم برجسته‌ عربستانی سال‌ها در زندان مسلمان‌نماهای بدتر از کفار است و واقعاً باید گفت که اینها بدتر از کفار هستند.

 

وی با بیان این‌که عربستان با جنایات خود در یمن روی اسرائیل غاصب را سفید کرده است، گفت: حکام عربستان مسلمان نمای بدتر از کفار هستند و از اینها بدتر علمایشان است؛ آن علمایی که در مسجد الحرام مردم را تحریک می‌کنند، قضیه را قضیه‌ شیعه و سنی و  قومیتی کرده و این چنین دارند در دنیای اسلامی آتش به پا می‌کنند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: یکی از علمای عربستان، اهل‌سنت پاکستان را به دروغ با فریب تحریک کرده و گفته به داد مکه و مدینه برسید که یمنی‌ها می‌خواهند بیایند کعبه را خراب کنند و قبر پیامبر(ص) را از بین ببرند.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی تأکید کرد:‌ وهابی‌ها آرزو دارند که یک روز قبر پیامبر را با خاک یکسان کنند، تمام وهابیّت از آرزوهایشان این است و این آرزو تخمی است که اسرائیل غاصب در درون اینها کاشته است.

 

وی با بیان این‌که وهابیت یک فتنه‌، ضلالت و توطئه‌ای برای منهدم کردن اساس اسلام است، گفت: وهابیت را سازمان‌های جاسوسی انگلیس و اسرائیل تشکیل دادند و آرزو دارند که اسلام را از بین ببرند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که علمای حجاز امروز تحت تأثیر حکام عربستان و حکام عربستان هم تحت دستور اسرائیل کار می‌کنند، بیان کرد: امروز علمای عربستان با سکوت در برابر جنایات آل سعود از قرآن و سنت پیامبر(ص) فاصله گرفته‌اند.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که عربستان با این کار مرگ خودش را امضا کرده است، گفت: عربستان اضمحلال خودش را به فضل الهی امضا کرده و این ظلمی که امروز می‌کند قطعاً به زودی آثارش گریبان خودش را خواهد گرفت و این حکام از بین بروند و مردم عربستان یک حکام عاقل و متدیّن سر کار بیاورند نه حکام دنیاطلب و مأمور یهود، اینها همگی مأمور یهود هستند و شکی در این نیست.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که یهود این چنین قساوت بر مسلمین نمی‌کند که اینها می‌کنند، افزود: کفار این گونه قساوت نمی‌کنند که اینها می‌کنند و امروز عالم ناطق را حوزه علمیه عملی می‌کند.

 

وی با اشاره به این‌که شیخ نمر از علما و مبارزان برجسته عربستان بی گناه و بدون هیچ جرم عقلایی و دینی محکوم به اعدام شده است،‌ گفت:‌ حتی اگر بخواهند یک عالم سنی را اعدام کنند باید حساس باشیم؛ شیخ نمر یک عالم واقعیِ شیعی که عمرش را برای اسلام و خدمت به دین قرار داده، بدون هیچ جرمی او را زندان و شکنجه می‌کنند و برای اینکه رضایت اربابان خودشان را جلب کنند می‌خواهند او را اعدام کنند این برای ما، دنیای اسلام و برای شیعیان ناگوار است.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که ما به شیعیان عربستان می‌گوییم که با همه‌ آنها و با مردم مظلوم یمن همدردی می‌کنیم، ابراز کرد: اگر انسان این روزها آرام باشد در ایمانش به خدا باید شک کند اگر واقعاً بین خودش و خدا در خلوت خودش از این ظلمی که دارد به یمن می‌شود مضطرب نباشد و احساس ناراحتی و اندوه نکند، بر سر خودش نزند باید در ایمانش شک کند./927/پ202/ج

ارسال نظرات