۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۴
کد خبر: ۲۶۰۸۱۱
امام جمعه موقت تهران:

مطهر بودن از ویژگی های بارز امام کاظم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران طاهر و مطهر بودن را از ویژگی های خاص امام موسی بن جعفر(ع) عنوان کرد و با اشاره به زیارت ائمه اطهار، گفت: متأسفانه وهابی های دست پرده انگلیس زیارت ائمه و احترام به بیت ولی الله را شرک می دانند در حالی که طواف بیت الله را قبول دارند.
امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در ویژه برنامه شب شهادت امام موسی کاظم(ع) در حرم مطهر رضوی با بیان این که طاهر و مطهر بودن از ویژگی های خاص امام موسی بن جعفر(ع) است، اظهار کرد: امام کاظم(ع) مطهر است و کسانی که به ایشان وصل شدند از گفتار، کردار، سبک زندگی، ظلم ستیزی، طاغوت زدایی و صبر این امام الگو گرفتند.

 

وی تصریح کرد: برای ملاقات خدای متعال هم باید طاهر، مطهر، مخلص و خالص بود و این موارد از مراتب نوری و درجات بندگی خاص خداوند است؛ اخلاص اکسیر اعظمی است که بدون آن هیچ عملی، عبادتی، احسانی، خدمتی و زیارتی از انسان پذیرفته نمی شود انسان های مومن عمل صالح انجام می دهند و خود را برای خداوند خالص می کنند.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این که فرد صالح همه اعمالش صالح است، بیان کرد: وقتی فرد روحش و تمام وجودش صالح شد جشمه جوشانی می شود که گناه از او سر نمی زند ولی برخی افراد صالح نیستند اما عمل صالح دارند که به تدریج آن ها را به سمت صلاحیت می کشاند.
 
 
امام جمعه موقت تهران افزود: کسی که عمل صالح انجام دهد، خودش صالح می شود، کسی که عمل مخلصانه انجام دهد خودش خالص می شود، کسی که طاهر شود خودش مطهر می شود، کسی که مُخلِص شود، مُخلَص می شود.
 
 
ویژگی های انسان مطهر و  مخلص
 
 
وی تصریح کرد: افراد مطهر و مخلص کسانی هستند که با خداوند معامله و معاوضه می کنند، کسی که به مقام مخلصی نائل نشده است معامله تدریجی می کند یعنی نماز و روزه را برای خداوند انجام می دهد اما طبق امیال خودش می خورد، سفر می کند، کار تولیدی می کند، در حالی که انسان مخلص دلش را در اختیار خداوند نهاده است و افزون بر انجام اعمال عبادی خالصانه، برای رضای خداوند به همسر و فرزندانش محبت می کند، سفر می رود، تفریح می کند و حتی غذا می خورد.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: وجود هرکسی که مطهر است یعنی به خدا وصل است به طور ذاتی خداوند او را طاهر کرده است و هیچ یک از اعمال شان با نماز تفاوتی ندارد همان گونه که از ابتدا تا انتهای نماز برای خداوند قیام و قیوم می کنند همه اعمالشان به فرمان حق است.
 
 
امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: فرد مطهر از هرگونه رجس و پلیدی پاک است؛ کسی که حجاب خودیت را کنار بزند، حب و بغض ها را کنار بگذارد، خدا در دلش خانه کرده است و خداوند عرش خودش را تحت فرمان او در می آورد.
 
 
تربیت شده های مکتب امام کاظم
 
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی عنوان کرد: از تربیت شده های مکتب امام موسی کاظم(ع) می توان به ابن یقطین اشاره کرد که جایگاهش در دربار هارون بود اما امام موسی کاظم(ع) بیعت کرده بود و وجودش مخلص و مطهر شده و کار خدایی می کرد.
 
 
وی «بشرحافی» را از دیگر کسانی که تحت تصرف تربیت این امام همام بود، عنوان کرد و افزود: بشر حافى یکى از اشراف زادگان بود که شبانه روز به عیاشى، فسق و فجور اشتغال داشت منزلش مرکز عیش و نوش و رقص و غنا و فساد بود که صداى آن از بیرون شنیده مى شد، روزى از روزها که در خانه اش محفل و مجلس گناه برپا بود، کنیزش با ظرف خاکروبه، درب منزل آمد تا آن را خالى کند که در این هنگام حضرت موسى بن جعفر(ع) از آن جا عبور کرد و صداى ساز و رقص به گوشش رسید. از کنیز پرسید: صاحب این خانه بنده است یا آزاد؟ کنیز جواب داد: البته که آزاد و آقا است. امام(ع) فرمود: راست گفتى؛ زیرا اگر بنده بود از مولاى خود مى ترسید و این چنین در معصیت گستاخ نمى شد و کنیز به داخل منزل برگشت.
 
 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بشر حافی که بر سفره شراب نشسته بود از کنیز پرسید: چرا دیر آمدى؟ کنیز داستان سؤال مرد ناشناس و جواب خودش را نقل کرد. بشر پرسید: آن مرد در نهایت چه گفت؟ کنیز جواب داد: آخرین سخن آن مرد این بود: راست گفتى، اگر صاحب خانه آزاد نبود (و خودش را بنده خدا مى دانست) از مولاى خود مى ترسید و در معصیت این چنین گستاخ نبود، سخن کوتاه حضرت موسى بن جعفر(ع ) همانند تیر بر دل او نشست و مانند جرقه آتشى قلبش را نورانى و دگرگون ساخت. سفره شراب را ترک کرد و با پاى برهنه بیرون دوید تا خود را به مرد ناشناس برساند. دوان دوان خودش ‍ را به موسى بن جعفر(ع ) رسانید و عرض کر:  آقاى من! از خدا و از شما معذرت مى خواهم. آرى من بنده خدا بوده و هستم ، لیکن بندگى خودم را فراموش کرده بودمف از این رو چنین گستاخانه معصیت مى کردم . ولى اکنون به بندگى خود پى بردم و از اعمال گذشته ام توبه مى کنم، آیا توبه ام قبول است؟ حضرت فرمود: آرى خدا توبه ات را قبول مى کند. از گناهان خود خارج شو و معصیت رابراى همیشه ترک کن.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: بشر حافى توبه کرد و در سلک عابدان و زاهدان و اولیاى خدا در آمد و به شکرانه این نعمت، تا آخر عمر با پاى برهنه راه مى رفت.
 
 
حرمت بیت ولی الله
 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به زیارت ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: زیارت نامه ها اسباب معرفت است که ما را به خداوند نزدیک می کند، که برای رسیدن به خداوند به امام متوسل شده و ایشان را واسطه قرار می دهیم؛ زیارتنامه های ائمه(ع) درس توحیدی می دهد زیرا امامان را آیینه خدا قرار می دهیم و با زیارت آنان دل را جلا می بخشیم. 
 
 
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: وهابی های دست پروده انگلیس و مورد حمایت صهیونیست ها سعی ندارند ارتباط شیعه با خدایش را بپذیرند و قبول کنند که ما هیچ یک از ائمه را خدا نمی دانیم.
 
 
وی تصریح کرد: وهابی ها طواف کعبه و گردش دور یک سنگ را شرک نمی دانند اما احترام به ائمه و زیارت آن را شرک می پندارند، زیرا آن جا بیت الله اما اینجا بیت ولی الله است این در حالی است که قرآن کریم دلیل احترام کعبه را تجلی حضور پیامبر(ص) درآنجا بیان کرده است؛ باطن کعبه ولایت خدا است و دلیل استلام حجر الاسود بیعت با خلیفه، بیعت با حجت الهی و بیعت با معصوم است.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تأکید کرد: ما به فرمان خداوند به مقدسات احترام می گذاریم؛ خداوند به اسم سمّ اسب رزمنده قسم خورده است، پیراهن یوسف را اعجاز معرفی کرده است نه خود یوسف را، پیراهن که فقط یک پارچه و جسم بی جان است تنها به دلیل این که در خدمت ولی خدا بوده است سبب شفای چشمان یعقوب قرار می دهد بنابراین آیا می توان گفت جامه یوسف(ع) نزد خداوند ارزشمند است ولی قبور ائمه اطهار(ع) و پیغمبر(ص) که بدن پاک و مطهر آن ها را دربرگرفته است نزد خدای متعال ارزشی ندارد در حالی که این دو حتی باهم قابل مقایسه نیستند.
 
 
وی افزود: قرآن کریم وقتی آن پیراهن را به احترام یوسف(ع) شفا دهنده معرفی می کند، بنابراین ضریح حرم که بدن عرشی حجت الهی را ردارد و به طریق اولی از مقدسات عالم بالاست، مشمول عنایات خاص خداوند نیز هست./1308/پ201/ب4
ارسال نظرات