۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۶۰۸۴۱
آیت‌الله مجتهد شبستری:

روحانیان توجه ویژه‌ای به هدایت نسل جوان جامعه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز در دیدار اساتید حوزوی استان گفت: طلاب و روحانیان باید در کنار تبلیغ اسلام و معرفت افزایی، توجه ویژه ای نسبت به تربیت نسل جوان و پویای جامعه داشته باشند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه آذربایجان شرقی، با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: آن حضرت می فرمایند؛ بعد از من دو دسته معلمان و شهدا بخشنده ترین بخشنده ها هستند.

 


وی ادامه داد: بر اساس این حدیث شریف؛ پیامبر اسلام(ص) مقام و درجه معلم را با رتبه شهیدی که جان خودش را فدا کرده، یکسان قرار داده که این مسأله نشان دهنده اهمیت و مقام معلم است. از آنجایی که معلم آنچه را که می داند در اختیار شاگردان قرار داده و دیگران را از علم نافع و مفید خود سیراب می کند، درجه‌ای همچون شهدا دارد.

 


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود بر آشنایی اساتید و طلاب حوزه های علمیه با مسائل روز تأکید کرد و افزود: طلاب باید با مسائل سیاسی روز، مانند مسأله هسته ای کشورمان، آشنایی داشته و توطئه های دشمنان را بدانند و بشناسند و در جامعه بصیرت افزایی و روشنگری کنند.

 


امام جمعه تبریز با تأکید بر تقویت حوزه های علمیه گفت: دغدغه اصلی ما باید این باشد که نسل جوان در خطری جدی است و می بایست برای این نسل یک فکر اساسی کرد، چرا که در معرض ابزار ها و تریبون های جنگ نرم دشمنان قسم خورده اسلام، مخصوصا تشیع، قرار دارند.

 


آیت الله شبستری با اشاره به توطئه‌های فرهنگی استکبار جهانی در تخریب اعتقادات و بنیان‌های فکری و دینی جوامع اسلامی یادآور شد: استکبار جهانی، ایران اسلامی را خطر اصلی برای خود می داند، چرا که محور حمایت و تقویت کشورهای اسلامی است.

 


وی تصریح کرد: اگر فعالیت نکنیم، وضعیت کشور به سرنوشت اندلس دچار خواهد شد. تکرار ماجرای اندلس در ایران، مهم‌ترین هدف دشمنان نظام اسلامی است. دشمن در اندلس یا همان اسپانیای فعلی، با عملکردی هوشمندانه جوانان را به فساد و تباهی کشاند و به تدریج دین و ایمانشان را گرفت.

 


آیت الله شبستری با بیان این‎که طلاب و روحانیان باید در کنار تبلیغ اسلام و معرفت افزایی، توجه ویژه ای نسبت به تربیت نسل جوان و پویای جامعه داشته باشند، گفت: جدیت در تحصیل علم و فعالیت های علمی، نظم و انضباط، مجهز بودن به مسائل روز، مخاطب شناسی و تهذیب نفس از مسائل لازم برای طلاب و روحانیان  است.

 


امام جمعه تبریز با تأکید بر رصد و پاسخگویی به شبهات روز از سوی اساتید، طلاب و روحانیان خاطرنشان کرد: انتظار داریم حوزویان در جاهایی که تخصص کافی ندارند ورود پیدا نکنند و سعی داشته باشند همه مطالب و سخنرانی هایشان مستند و قوت علمی مستحکم برخوردار باشد.

 


وی در پایان با بیان این‌که تعلیم و تربیت باید توآم باشد، گفت: در کنار تعلیم طلاب، باید تربیت آن ها نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد، آن اثر بخشی که اعمال و رفتار اساتید حوزه بر روی طلاب علوم دینی دارد، زبان ندارد و باید به این مسأله توجه جدی کرد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات