۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۶۰۸۴۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری :

امر به معروف و نهی از منکر ریشه گناه را در جامعه می خشکاند

خبرگزاری رسا - نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر بازدارنده جامعه از گناه است، گفت: نتیجه امر به معروف و نهی از منکر تزکیه نفوس و پاکسازی جامعه از محرمات است.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قائمشهر، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) با بیان این که امامت تنها مسیر هدایت است، تصریح کرد: بندگی صحیح خداوند از مسیر امامت امکان پذیر است.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی، عنوان داشت: نگاه به درون و نگاه به بیرون دو تفکری است که در کشور وجود دارد و به یقین یکی از این دو تفکر از ولایت نشأت می گیرد که باید از آن پیروی کرد.

 

امام جمعه قائمشهر با ابراز تأسف از این که در کشور تفکری در مقابل ولایت در حال رشد است، افزود: اگر در مقابل تفکر امامت و ولایت تفکر دیگری قرار بگیرد همدلی و همزبانی تحقق پیدا نمی کند.

 

وی با بیان این که احیای امر به معروف نیازمند همدلی مسؤولان است، ادامه داد: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند به همدلی و همزبانی در بین مسؤولان بخش های مختلف کشور هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی آمرین به معروف و ناهیان از منکر را دستیاران انبیاء دانست و گفت: اگر برای اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم از یاری دهندگان دین و از دستیاران اولیاء خدا هستیم.
 
وی با اشاره به فلسفه بعثت انبیاء خاطرنشان کرد: اصل فلسفه بعثت انبیاء برای تحقق امر به معروف و زدودن منکرات از جامعه اسلامی است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 164 سوره مبارکه آل عمران، عنوان داشت: نتیجه امر به معروف و نهی از منکر تزکیه نفوس و پاکسازی جامعه از محرمات است.

 

حجت الاسلام والمسلمین تصریح کرد: با تزکیه نفوس و عمل کردن به نیکی ها می توان در ارتقای دینی جامعه اسلامی مؤثر بود و دین خدا را یاری کرد.

 

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که مسؤولان باید به مسائل فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشند، بیان کرد: مسائل فرهنگی نیازمند به توجه ویژه ای است که اگر به درستی مدیریت شود همه مسائل جزیی دیگر در همه سطوح مدیریتی حل خواهد شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات