۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۲۶۰۸۴۷
رییس مجلس شورای اسلامی:

نباید با شعار دفاع از مکتب اهل بیت وحدت مسلمین خدشه دار شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وحدت در جامعه اسلامی گفت: باید مراقب باشیم که برخی با ادعای دفاع از مکتب اهل‌بیت(ع) وحدت امت اسلامی را به خطر نیندازند.
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، امروز صبح در چهارمین نشست هم‌اندیشی جبهه‌های فرهنگی تشکل‌های کشور که در محل سالن همایش اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد بابیان این‌که در طول تاریخ اسلامی جوهره اصیل حرکت‌های اسلامی از میان مردم و در بطن مردم شکل‌گرفته است، اظهار کرد: نمونه بارز آن حوزه‌های علمیه و روش سنتی روحانیت است چراکه هیچ‌گاه متکی به دولت‌ها نبوده است.

 

وی افزود: ماندگاری، اصیل بودن و پاک بودن روحانیت در مستقل زیستن آن‌ها است چراکه در طول تاریخ رفتارهای دولت‌ها و قدرت‌ها در شأن تفکر صحیح اسلامی نبوده است.

 

لاریجانی با اشاره به این‌که شهید مطهری یکی از نمونه‌های بارز روحانیت در مستقل بودن از قدرت‌ها و دولت‌ها است، عنوان کرد: در طول تاریخ جدای از روحانیت و حوزه علمیه تمام حرکت‌های فرهنگی که متکی بر مردم بوده‌اند ماندگاری آن‌ها بیشتر از سایر جریانات بوده است.

 

وی ادامه داد: اگر‏ روحانیت و حوزه‌های علمیه در طول تاریخ مستقل نبودند دچار انحطاط می‌شدند و این موضوع در مورد سایر حرکت‌های فرهنگی متکی بر مردم صدق می‌کند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که ویژگی دیگر این تشکل‌ها این است که در بطن مردم هستند و از نیازهای مردم بیشتر آگاهی دارند، گفت: بر همین اساس هرگونه طراحی گه این‌گونه تشکل‌ها انجام می‌دهند متناسب بر نیاز مردم است.

 

وی افزود: مسؤولان سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید دقت داشته باشند که در مورد این تشکل‌ها هرگونه طراحی که انجام می‌شود باید متکی بر مردمی بودن آن‏ها باشد.

 

لاریجانی با اشاره به این‌که باید همیشه ارزیابی از جامعه هدف خود داشته باشیم که فعالیت‌های ما نیز متناسب با جامعه باشد، عنوان کرد: وقتی آثار شهید مطهری را با دیگران مقایسه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که چون ایشان با توجه با نیاز جامعه قلم‌زده‌اند آثار ایشان نیز طرف دار و خواننده بیشتری دارند.

 

وی ادامه داد: سلایق جامعه را باید شناخت تا متناسب بر آن نیز بتوان آثار فرهنگی را تولید کرد به‌عنوان‌مثال برخی از مؤسسات فرهنگی حاضر در نمایشگاه کتاب امسال تولیدات خوب و مناسبی را برای کودکان و نوجوانان داشته‌اند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که هم‌زبانی با مردم در تولید بسته‌های فرهنگی مهم و حیاتی است، گفت: اگر سلیقه جامعه را خوب بشناسیم تولیدات ما نیز در جامعه مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 

لاریجانی با اشاره به این‌که گاهی فضای سیاسی کشور آن‌قدر شلوغ می‌شود که مسؤولان اعصاب خود را از دست می‌دهند و از اخلاق اسلامی دور می‌شوند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بر اخلاق‌مداری در مدیریت و امور اجتماعی تأکید ویژه‌ای دارند.

 

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در عالم اسلام وجود دارد جریان‌های تکفیری است و این جریانات به‌جای بررسی ابعاد فکری خود فقط به محکوم کردن افکار و اعتقادات دیگران می‌پردازند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که این جریانات به‌جای آن‏که به امت اسلام کمک کنند به دشمنان اسلام کمک می‌کنند، گفت: وقتی جریاناتی فقط به تخریب دیگران می‌پردازند جامعه را متشنج کرده و جامعه متشنج هم همان چیزی است که دشمنان اسلام از آن بهره‌برداری می‌کنند.

 

وی افزود: در زمان حاضر اختلاف شیعه و سنی به‌شدت دامن زده‌ می‌شود و از بررسی تاریخ شیعه و سنی متوجه آن می‌شویم که این موضوع از یک عامل خارجی نشأت می‌گیرد.

 

لاریجانی بابیان این‌که باید مراقب باشیم که دفاع از مکتب اهل‌بیت(ع) وحدت امت اسلامی را به خطر نیندازند،  عنوان کرد: باید نوع تقابل این‌گونه باشد که ما به این مواضع پاسخ متین بدهیم.

 

وی ادامه داد: امروز دسترسی به اطلاعات برای جوانان بسیار زیاد است بنابراین باید متناسب با این شرایط فعالیت‌های فرهنگی خود را انجام دهیم و ابتدایی‌ترین قدم برای آن موضوع رواج صحیح فناوری اطلاعات است./921/پ203/ش

ارسال نظرات