۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۶۰۸۸۰
صفار هرندی:

برخی می خواهند واقعیات انقلاب را آن گونه که خودشان می پسندند بیان کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که عده‌ای تا دیروز از دیوار سفارت آمریکا بالا می‌رفتند، امروز به‌دنبال پهن کردن فرش قرمز برای آمریکا هستند، گفت: کسانی‌که تفاسیر چپی و راستی برای انقلاب درست کردند، امروز علم اعتدال در دست گرفته‌اند.
صفار هرندي در تجليل از مرد تقوا و تدبير محمد حسين صفار هرندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد‌حسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر پنج‌شنبه بیست و چهارم اردیبشهت ماه در حاشیه رونمایی از تازه‌های نشر قدر ولایت، در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: عناصر ضد انقلاب می‌کوشند با وارونه جلوه دادن واقعیات انقلاب اسلامی، تاریخ را آن‌طور جلوه بدهند که خود دوست دارند و تلاش می‌کنند ذهن نسل جدید را از واقعیات قبل و حین انقلاب دور کنند.

وی گفت: آن‌چه که امروز با آن مواجه هستیم، بخشی از پدیده‌های تاریخی است که به یکدیگر مرتبط هستند و کسی نمی‌تواند این پیوستگی را در نظر نگرفته و درباره مسایل انقلاب، بدون در نظر گرفتن مسائل قبل از آن صحبت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحلیل‌های جدید از انقلاب، گفت: امروز ما شاهد هستیم که برخی از اساتید در دانشگاه‌ها، با تحلیل‌های عمدتا کوتاه مدت خود از انقلاب که به زمان بعد از جنگ تحمیلی بر می‌گردد، وقایع انقلاب اسلامی را طوری جلوه می‌دهند که برخی از مخاطبان را به تحلیل غلط وا‌می‌دارد و حتی وی را به ضد انقلاب متمایل می‌کند.

وی ضمن اشاره به یکی از عوامل تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، گفت: همان فردی که در زمان تسخیر لانه جاسوسی از دیوار سفارت بالا رفت امروز به مدافع سر‌سخت امریکا تبدیل شده و حرف از موافقت با آمریکا می‌زند، حالا اگر کسی سابقه این فرد را نداند و پای صحبت‌های وی بنشیند قطعا دچار قضاوت غلط می‌شود.

وی افزود: تسخیر لانه جاسوسی برای عده‌ای فقط عملی از روی هوس بود و حالا که از آن زمان گذشته، این افراد طوری صحبت می‌کنند که باید جلوی پای آمریکا فرش قرمز پهن کرد.

صفار هرندی با اشاره به مجاهدین خلق و فعالیت‌های این گروه در زمان انقلاب، گفت: گروه مجاهدین خلق در اوایل انقلاب به‌شدت تفکرات ضد امپریالیستی داشت و حتی امام(ره) را محکوم می‌کرد که راه مبارزه با آمریکا و امپریالیسم را نمی‌داند، اما امروز ما شاهد هستیم که سرکرده‌های مجاهدین خلق گرفتن یک عکس یادگاری با مقامات آمریکایی را افتخار خود می‌دانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که امام(ره) معتقد بودند که اسلام چپی و راستی ندارد، خاطر‌نشان کرد: عده ای تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند تا برای انقلاب دست چپی و راستی درست کنند و حالا امروز همین افراد عَلم اعتدال در دست گرفته‌اند.

صفار هرندی در پایان این مراسم با اشاره به افرادی که در سال 60 به‌شدت به‌دنبال تثبیت ولایت مطلقه بودند، گفت: امروز همین افراد نه تنها با مقام ولایت مخالفت می‌کنند، بلکه به این هم راضی نمی‌شوند و اصل ولایت را نیز انکار می‌کنند./9598/پ202/ج

ارسال نظرات