۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۶۰۹۷۳

دیدار رییس بنیاد مستضعفان کشور با امام جمعه گرگان

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی امروز با نماینده ولی فقیه در گلستان دیدار و گفت و گو کرد.
ديدار سعيدي کيا با آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار محمد سعیدی کیا، رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی اظهارداشت: شایسته است بنیاد عنایت ویژه ای به این استان کند که علیرغم ظاهری سبز، درونش مشکلات زیادی دارد.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که زمانی پنبه در گلستان پررونق بود، اما هم اینک این کشت در استان بسیار کاهش یافته است، ادامه داد: در آن زمان کارخانه های پنبه پاک کنی فعالیت داشت و این بخش کشاورزی، به عنوان یک اقتصاد مهم تلقی می شد، اما امروز دیگر آن شرایط وجود ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: این در حالی است که از نظر صنعتی هم به علت شناخته شدن با عنوان یک استان کشاورزی، گلستان پیشرفت و توسعه نیافت که این مسائل صدمه زیادی به منطقه وارد کرده است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان با بیان این که کشاورزی قطب سرمایه گذاری محسوب می شد، افزود: امروز متأسفانه کشاورز جان زمین را می کشد تا خود و زندگی اش را بچرخاند و برخی دیگر خود را از این وضعیت خلاص می کنند، زیرا کشاورزی امروز پرزحمت، اما کم بازده است.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که از نظر گردشگری نیز وضعیت استان های مازندران و گیلان که مانند گلستان شمالی هستند، بسیار بهتر است، خاطرنشان کرد: در بحث گردشگری تنها شاهد تردد و عبور زائران امام رضا (ع) از این استان بوده و توقف مسافران کم است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر تلاش در راستای بهبود وضعیت کشاورزی، صنعت و گردشگری استان اضافه کرد: امروز آمار بیکاری بالا بوده و بیکاران استان زیاد هستند و پیشنهاد می کنم که بنیاد در کارهای بزرگ سرمایه گذاری کند که این مهم زمینه ساز توسعه گلستان خواهد بود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات