۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۶۰۹۹۱
استاد حوزه علمیه قم:

نیاز امروز جامعه وجود طلاب توانمند در داخل و خارج از کشور است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که نیاز امروز جامعه وجود طلاب توانمند در داخل و خارج از کشور است، گفت: خداوند می گوید من طلبه پرتلاش و با تقوایی را که به دنبال علم باشد تأمین می کنم، بنابر این طلبه پرتلاش و با تقوا حتی یک روز بی کار نیست.
حجت الاسلام و المسلمين حميد ملكي حجت الاسلام و المسلمين حميد ملكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، حجت الاسلام حمید ملکی، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در همایش آسمانی ها که با حضور طلاب و اولیای طلاب در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد با تأکید بر حمایت از والدین از فرزندان خود در حوزه  گفت: سه سال اول تحصیل در حوزه زمان بارگیری و بارگیری طلاب در سه سال اول در گرو آرامش و دوری از دغدغه های زندگی است.

 

وی با اشاره به این که ورود به حوزه عنایت خداوند است و هرکسی نمی تواند وارد حوزه علمیه شود، گفت: برای ورود جوانان به حوزه نیاز به پیشنهاد نیست، چرا که آمدن به حوزه مقدمات، لقمه حلال، مال حلال و عنایت خداوند برای حرکت در مسیر اهل بیت(ع) و ائمه معصومین(ع) است.

 

حجت الاسلام ملکی، تلاش برای رشته های پزشکی و مهندسی را خوب و نیاز جامعه دانست و افزود: امروز ورود به حوزه  نیز به عنوان یک تکلیف است و جوانان خود را باید موحد تربیت کنید.

 

استاد حوزه علمیه  قم، درس طلبگی را درس وحیانی دانست و افزود: کشوری پویا و بالنده است که جوانان پویا و بالنده داشته باشد، از این رو زمانی که صدام به ایران حمله کرد و ارتش در حال بازسازی هنوز آمادگی رویا رویی با ارتش عراق را نداشت، جوانانی چون حسن باقری ها و محمد حسین فهمیده ها در آن زمان کشور را حفظ کردند و امنیت امروز به دلیل خون شهدا و جوانان پویا و بالنده دوران دفاع مقدس است.

 

حجت الاسلام ملکی با اشاره به این که امروز زمین و زمان بر علیه قرآن و اسلام فعالیت می کنند یادآور شد: گوشی های تلفن همراهی که در جیب جوانان است بیش از 4 هزار و 500 شبهه درباره ائمه اطهار(ع) ایجاد کرده است و بیش از دویست نفر کارشناس زیست شناسی، جامعه شناسی و... قرآن را به نقد گذاشته اند.

 

وی افزود: چرا باید همه دغدغه بچه های خود را داشته باشیم، پس کی و چه زمانی باید دغدغه دین را داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه قم خطاب به اولیای طلاب گفت: این افتخار بزرگی برای فرزندان شما است که برای دین قیام کردند و از این خیرات و مبرات حتی اگر یک نفر در جامعه از سوی فرزندان شما هدایت شود در ثواب آن شریک هستید.

 

 حجت الاسلام ملکی با تأکید بر این که فرزندان خود را به امام زمان(عج) بسپارید یاد آورشد: الان بچه های شما دو حیثیتی هستند از یک حیث فرزند شما هستند و از حیث دیگر سرباز امام زمان(عج) هستند و شما اولیاء طلاب باید به سربازان امام زمان کمک کنید و آنها را حمایت کنید.

 

به گفته وی، اگر نام فرزندان شما در دیوان و دفتر حضرت حجت به ثبت رسیده است، این یک معامله افتخار آفرینی است که برای شما فراهم شده است، لذا فرزندان خود را دعا کنید تا قره العین شما باشند، یعنی وقتی نماز می خواند و ادب او را می بینید شوق کنید.

 

استاد حوزه علمیه قم همچنین از اولیاء طلاب خواست طی 5 سال ابتدای تحصیل فرزندان خود در حوزه، آنها را حمایت و کمک کنند تا بدون دغدغه و خوب درس بخوانند چرا که امروز ما نیاز به عالم داریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین ملکی تأکید کرد: طلاب نباید دغدغه فکری داشته باشند چرا که در حوزه کار زیاد داریم و کارهای به زمین مانده هم  زیاد است و یکی از ضروریات حوزه، طلاب توانمند در داخل و خارج از کشور است./1307/پ202/ح

ارسال نظرات