۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۶۱۰۰۴
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:

300 تشکل دینی با ناتوی فرهنگی مقابله می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که در سطح کشور بیش از 300 NGO ثبت شده است، گفت: این تعداد در جغرافیای کشور ایران اسلامی مستقر و در حال مقابله با ناتوی فرهنگی هستند.
حجت الاسلام روحاني نژاد- معاون فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات کشور

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، امروز در چهارمین نشست هم‌اندیشی جبهه‌های فرهنگی تشکل‌های کشور که در محل سالن همایش اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد بابیان این که امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور مأموریت دارد که با همکاری کانون‌های فرهنگی و هیأت مذهبی به اجرای برخی از برنامه‌های فرهنگی متناسب با نیاز روز بپردازد، اظهار کرد: به لطف خدا در حال حاضر در سطح کشور شاهد فعالیت 91 هزار هیأت مذهبی هستیم که در جای خود یک افتخار بزرگ فرهنگی است.

 

وی افزود: مدیریت تمام این هیأت‌ها با توجه به رأی خودشان به شورای هیأت مذهبی در هر استان و شهرستان سپرده شده است.

 

حجت الاسلام روحانی نژاد با اشاره به این که همین‌طور در بانک اطلاعاتی مداحان تعداد مداحان فعال در سطح کشور به بیش از 56 هزار مداح ثبت شده است، عنوان کرد:برای آموزش‌های فرهنگی نیز همکاران ما تدابیری اندیشیده و اجرا کرده‌اند که معارف اهل بیت بهتر بتواند در جامعه اسلامی معرفی شود.

 

وی ادامه داد: ما از دهه 70 برنامه‌ای داشتیم که جمعی از این فعالان فرهنگی را آموزش بدهیم که بتواند نیاز فرهنگی آینده کشور را در تکنولوژی‌های نوین تأمین کند.

 

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که در سطح کشور بیش از 300 NGO ثبت شده است، گفت: این تعداد در جغرافیای کشور ایران اسلامی مستقر هستند.

 

وی افزود: این تشکل‌ها هر کدام وضعیت نسبی خود را دارد و ما نیز سعی داشتیم که با کمک‌های خود به این فرآیند سرعت ببخشیم.

 

حجت الاسلام روحانی نژاد با اشاره به این که برخی از این تشکل‌ها در سطح کشور بیش از 25 هزار مخاطب دارند، عنوان کرد: به خاطر آنکه این تشکل‌ها در بروکراسی اداری درگیر نشوند و برای سامان دهی امور این تشکل‌ها مرکز توسعه فعالیت‌های دینی را تشکیل داده‌ایم.

 

وی ادامه داد: این مرکز موظف است که با این تشکل‌ها هم اندیشی داشته باشد و با توجه به وابستگی آن به سازمان تبلیغات اسلامی نتایج این هم اندیشیها را در مواضع فرهنگی اعمال اثر می‌دهیم.

 

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که این مرکز به دنبال ایجاد یک شبکه هدفمند در بین تشکل‌های دینی است، گفت: مقام معظم رهبری نیز 2 سال پیش در ابتدای سال در حرم مطهر رضوی از این تشکل‌ها قدردانی فرمودند.

 

وی افزود: بعد از آن بیانات مقام معظم رهبری ما برنامه‌های منسجم‌تری را بر مدار فرمایشات ایشان برنامه ریزی و اجرا کردیم. /921/پ202/ی

ارسال نظرات