۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۶۱۰۰۹
آیت الله نوری همدانی:

هلال احمر تمام تلاش خود را برای کمک به مردم مظلوم یمن به کار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از کشورهای استکباری به دلیل جلوگیری از رسیدن کمک های بشردوستانه به یمن گفت: هلال احمر باید با قوت کامل تلاش کند تا کمک های بشر دوستانه خود را به ملت مظلوم یمن برساند.
 آيت الله نوري همداني  آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر و رییس این سازمان با تسلیت سالروز شهادت امام کاظم(ع) به روایتی از این امام همام اشاره کرد و گفت: حضرت خطاب به هشام می فرمایند که ای هشام لقمان به فرزند خود گفت دنیا همانند دریایی عمیق است که بسیاری از افراد در آن غرق شده اند.


وی در ادامه تبیین روایت افزود: امام کاظم در ادامه فرمودند برای نجات از این دریای عمیق باید به کشتی تقوای الهی پناه برد، بادبان این کشتی توکل برخدا، کشتی بان آن عقل، راهنمای کشتی علم، داخل کشتی ایمان و سکان این کشتی صبر و استقامت است؛ این کشتی می تواند انسان را به اهداف خود برساند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که تشبیه دنیا به دریایی عمیق از سوی امام کاظم(ع) جای تأمل دارد، اظهار داشت: دنیا همانند دریاها دارای موج ها و تلاطم های بسیار است که انسان برای نجات از آن باید با تقوا باشد.


وی با اشاره به تفاوت علم و عقل ادامه داد: علم به چیزی گفته می شود که راهنمای راه باشد اما عقل صلاح ها و فسادها را تشخیص داده و کمک می کند تا انسان راه صحیح را انتخاب کند که دچار مشکل نشود، از همین رو باید علم و عقل در کنار یکدیگر باشند.


این مرجع تقلید با بیان این که فعالیت های هلال احمر بسیار با ارزش و بزرگ است، ابراز داشت: اسلام دینی اجتماعی است، از همین رو خدمت به اجتماع مسلمان و مؤمنان به هر شکلی عبادت است؛ امام سجاد(ع) فرمودند که بالاترین عبادت کمک به افراد است.


وی با اشاره به تحولات منطقه و یمن عنوان کرد: جریان یمن و دنیای کنونی بسیار تأسف آور است، انقلاب اسلامی در یمن بر اساس آموزه های قرآنی و دینی شکل گرفته است؛ دشمنان اسلام از فراگیر شدن انقلاب های اسلامی در جهان بسیار هراس داشته و ناراحت هستند.


حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که دنیای استکبار از این که برخی کشورها از سیطره آنها خارج شده اند بسیار نگران هستند، خاطرنشان کرد: مستکبران تمام قدرت خود را برای سرکوب کردن انقلاب های اسلامی بسیج کرده اند.


وی با انتقاد از کشورهای استکباری به دلیل جلوگیری از رسیدن کمک های بشر دوستانه به یمن گفت: هلال احمر باید با قوت کامل تلاش کند تا کمک های بشر دوستانه خود را به ملت مظلوم یمن برساند و به خدمت گذاری و رسیدگی به بحران زدگان ادامه دهند؛ مردم یمن نباید در بحران بشری قرار بگیرند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات