۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۶۱۰۲۳
کارشناس مسائل تربیتی و فرهنگی:

مدیریت صحیح مجموعه های فرهنگی نیازمند کادرسازی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل تربیتی و فرهنگی با تأکید بر این که کادر سازی برخوردار از علل و اهدافی است، تصریح کرد: از جنبه عقلی علل کادری سازی این است که هر مجموعه به ویژه مجموعه های فرهنگی برای مدیریت و اداره آن نیاز به کادرسازی دارد.
حلقه صالحين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مصطفی خداداد نژاد، کارشناس مسائل تربیتی و فرهنگی، بعداز ظهر امروز در جمع مدیران حلقه صالحین مربیان سراسر کشور به تعریفی از کادر سازی اشاره کرد و بیان داشت: تبدیل افرادی شایسته و با استعداد به کادر مجموعه تربیتی، شناسایی، تربیتی و ورود به عرصه های فرهنگی تعریفی از کادر سازی است.

 

وی با اشاره به این که ایجاد کادر در مجموعه ای سبب حیات بخشی به آن خواهد شد، اظهار داشت: سطح بندی و رشد مجموعه و پاسخ به نیاز اعضاء مجموعه از ثمرات کادر سازی فرهنگی است.

 

کارشناس مسائل تربیتی و فرهنگی با بیان این که کادر سازی ابعاد گوناگونی دارد، افزود: کادر سازی مدیریتی، تربیتی، فرهنگی، علمی، مسائل اجتماعی و سیاسی و مردم داری از ابعاد کادر سازی است.

 

حجت الاسلام خداداد نژاد با بیان این که کادر سازی در مقطع متوسطه چند لایه دارد، ابراز کرد: کادرسازی در خود حلقه، مدارس، فرمانده بسیج و نیروهای انسانی و فرهنگی، کادرسازی در پایگاه و درون مساجد از جمله لایه های کادرسازی مقطع متوسطه است.

 

وی با اشاره به این که کادرسازی اصول و سیاست هایی دارد، گفت: اولویت قرار دادن ابعاد مدیریتی و تربیتی، تقدم کیفیت بر کمیت، شایسته سالاری رشد در همه ابعاد علمی، اخلاقی، بصیرتی و اجرایی به طور یکسان از اصول کادرسازی هستند.

 

کارشناس مسائل تربیتی و فرهنگی ادامه داد: اولویت قرار دادن نوجوانان، انعطاف در عمل، تکلیف گرایی و ولایت مداری، اثر بخشی و کارآمدی و رشد عقلانی از دیگر سیاست های کادرسازی است.

 

حجت الاسلام خداداد نژاد با تأکید بر این که کادر سازی برخوردار از علل و اهدافی است، تصریح کرد: از جنبه عقلی علل کادری سازی این است که هر مجموعه به ویژه مجموعه های فرهنگی برای مدیریت و اداره آن نیاز به کادرسازی دارد.

 

وی بیان داشت: شناسایی و انتخاب، تربیت و آموزش، بکارگیری، نظارت و ارزیابی، رشد و ارتقاء فردی و سازمانی از مراحل کادر سازی است.

 

کارشناس مسائل تربیتی و فرهنگی به ملاک های افراد مجموعه و کادر اشاره کرد و افزود: تعادل روحیه علمی، مطالعاتی و بصیرتی، تحمل ناملایمات، قدرت تجزیه و تحلیل، آینده نگری، ولایت پذیری و تقیدات شرعی ملاک های فردی در کادرسازی است.

 

حجت الاسلام خداداد نژاد در پایان ملاک های سازمانی کادر و مجموعه را عنوان کرد و بیان داشت: مدیریت، توان امور اجرایی، قدرت ارتباط با دیگران، تشکیلات عمل کردن و اطاعت پذیری از مهم ترین ملاک های سازمانی است./9453/پ202/ح

ارسال نظرات