۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۲۶۱۰۶۶
امام جمعه خمینی شهر:

بحث عفاف و حجاب در سیره فاطمی باید جدی تر در جامعه پیگیری شود

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه خمینی شهر با تأکید بر لزوم هر چه بیشتر پرداختن به بحث عفاف و حجاب در سیره حضرت فاطمه(س) و پرداختن به آن در مقالات علمی و در بطن جامعه گفت: این که حضرت چگونه میان حضور در اجتماع، سخنرانی در جامعه و عفاف و حجاب بی نظیر خودشان جمع می کردند از مسائل بسیار مهم است.
امام جمعه خميني شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عباس رحیمی، امام جمعه خمینی شهر شب گذشته در پنجمین کنگره تخصصی ملی فاطمه شناسی که در محل سالن همایش های بین المللی واقع در پل تاریخی شهرستان برگزار شد، با قرائت سوره کوثر گفت: اگر فقط به معنای کلمه کوثر به معنی الخیر الکثیر توجه کنیم، ما را کفایت می کند.

 

امام جمعه خمینی شهر با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، ادامه داد: در شرایط کنونی هر روز برای شیعه مصیبت است و وقایع اسف بار و فجایعی که در سوریه و یمن و سایر کشورهای اسلامی رخ می دهد کام شیعه را تلخ کرده و عزادار هستیم.

 

وی همچنین با اشاره به صدور ظالمانه حکم اعدام شیخ نمر النمر از سوی بیدادگاه رژیم سعودی افزود: شیعه با شنیدن این اخبار تأسف می خورد و باید تا هنگام ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) ایستادگی و مقاومت کرده و صبر پیشه کنیم.

 

حجت الاسلام رحیمی اظهار داشت: از جمله اعجازهای زندگی حضرت صدیقه طاهره(س)، عمر کوتاه ایشان است و عمده زندگی ایشان از 9 تا 18 سالگی و دوران ازدواج تا شهادت ایشان است که باید الگویی بی نظیر برای زنان جامعه ما باشد.

 

امام جمعه خمینی شهر افزود: پیامبر(ص) به حضرت فاطمه(س) فرمودند: «یا فاطمه المهدی منک» که یعنی ای فاطمه حضرت مهدی(عج) و نجات دهنده بشریت از وجود توست.

 

وی با ذکر حدیثی از امام حسن(ع) درباره مادرشان حضرت صدیقه(س)، تصریح کرد: حضرت می فرمایند: «مادرم آن قدر شب ها روی پاهایشان برای عبادت می‌ایستادند که پاهای مبارک ورم می‌کردند»، باید گفت که بسیاری از صفات حضرت طاهره(س) اکتسابی بوده و همگی آن ها لدنی نیستند.

 

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به نقش حضرت در خانه افزود: پیامبر اسلام(ص) با تقسیم کار ها میان حضرت علی(ع) و ایشان کارهای خانه را به حضرت زهرا(س) سپردند.

 

امام جمعه خمینی شهر در پایان با تأکید بر لزوم هر چه بیشتر پرداختن به بحث عفاف و حجاب در سیره حضرت فاطمه(س) و پرداختن به آن در مقالات علمی و در بطن جامعه ابراز داشت: این که حضرت صدیقه طاهره چگونه میان حضور در اجتماع و سخنرانی در جامعه و عفاف و حجاب بی نظیر خودشان جمع می کردند از مسائل بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرده و مباحث بسیاری درباره آن مطرح می شود./939/پ203/ح

ارسال نظرات