۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۲۶۱۰۷۱
استاد حوزه علمیه:

امروز سرمایه‌گذاری در مسأله مهدویت کاری بزرگ و ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه، گفت: کسی که روی مهدویت سرمایه گذاری کرده با کسی که صرفا کار فرهنگی می‌کند یکی نیست، در عصر حاضر سرمایه‌گذاری بر روی مهدویت کاری بزرگ و ضروری است.
شجاعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد اخلاق حوزه علمیه شامگاه پنج‌شنبه در جلسه درس اخلاق تحت عنوان خانواده آسمانی، که در حسینه اثنی عشری واقع در شهرری برگزار شد، با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع)، گفت: امام کاظم(ع) فرمود: پروردگار من فحشاهای باطنی و ظاهری را حرام کرده است.

 

وی با اشاره به فحشای ظاهری و باطنی افزود: ریشه فحشای ظاهری به فحشای باطنی برمی‌گردد، فساد، قتل و ظلم نظیر فحشاهای ظاهری بوده که در اصل شاخه‌ فحشاهای باطنی هستند که ریشه در حکومت فاسد و ستم‌پیشه دارد و منشأ همه فسادها حکومت نادرست بر پایه ظلم است.

 

این محقق در ادامه با اشاره به منشأ خوبی‌ها ابراز کرد: اما حلال‌ها و خوبی‌ها نظیر انفاق، خمس و صدقه نیز منشأ و ریشه دارند که ریشه آنها امام حق است.

 

وی افزود: اگر در دنیا فساد رواج دارد به دلیل غایب بودن امام حق و ریشه خوبی‌ها است، اگر امام حق در جامعه باشد خوبی‌ها جلوه‌گر خواهد شد.

 

شجاعی گفت: خداوند عمر دنیا را 100 هزار سال قرار داده، 20 هزار سال از این عمر برای حکمرانی دشمنان دین بوده و 80 هزار سال نیز برای حکومت حضرت محمد(ص) و اهل بیت او است و آخر زمان مرز بین این دو حکومت است.  

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) بیان داشت: پیامبر(ص) می‌فرمایند: اگر کسی واقعا می‌خواهد با بدی‌ها بجنگد، باید ریشه فساد را از بین ببرد، باید سبک زندگی انسان به گونه‌ای باشد که دشمنی با ظالم در برنامه او باشد کسی که در زندگی خود بویی از جهاد نبرده یا حتی آرزوی دستیابی به آن را نداشته در یکی از شاخه‌های نفاق از دنیا می‌رود، انسان باید روح مبارزه با فساد داشته باشد.

 

این استاد اخلاق حوزه، اظهار داشت: امام کاظم می‌فرمایند: ریشه همه فسادهای زمین به حکمرانان فاسد آن می‌رسد، اما برعکس ریشه تمام خوبی‌ها به امام معصوم و پیشوای عصر می‌رسد ما شیعیان باید این دغدغه را داشته باشیم که امام زمان(عج) در حال حاضر کجا هستند، دلیل غیبت ایشان چیست، نقش ما در عصر غیبت و ایجاد مقدمات ظهور چیست.

 

این محقق افزود: کسی که روی مهدویت سرمایه گذاری کرده با کسی که صرفا کار فرهنگی می‌کند یکی نیست در عصر حاضر سرمایه‌گذاری بر روی مهدویت کاری بزرگ و ضروری است.

 

این پژوهشگر ابراز کرد: امام صادق(ع) در مناجات خود با ولی عصر می‌فرموند: سخت است بر من که تو کمک بخواهی و مردم تو را رها کرده باشند، اگر انسان‌های امروز این همه مشکلات دارند به این دلیل است که از امام خود غافل هستند، امام زمان(عج) طاووس اهل بهشت است، زیرا ریشه همه زیبایی‌ها به او ختم می‌شود.

 

شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: باید ضربه زدن به ریشه‌های بدی و ظلم در افکار همه ما وجود داشته باشد که حداقل آن فریاد، تظاهرات یا لعن فرستادن بر علیه ظالمان و ستمکاران عالم است./807/پ202/ح

ارسال نظرات