۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۶۱۰۷۸
الله کرم:

ریل گذاری دولت طبق دکترین حضرت امام مبتنی بر مقاومت اسلامی باشد نه نظام تک قطبی غرب

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی نیروهای حزب الله با بیان این که ما با فرمول جهان تک قطبی و بر اساس مذاکره با آمریکا موفق نمی شویم، گفت: ریل گذاری دولت باید طبق دکترین حضرت امام(ره)، مبتنی بر مقاومت اسلامی باشد نه پذیرش نظام تک قطبی غرب.
حسين الله کرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم یادبود شهدای جهان اسلام به ویژه شهدای تیپ فاطمیون افغانستان شب گذشته همزمان با شام شهادت امام کاظم(ع) در مسجد اسکندری مشهد برگزار شد.

 

 در این مراسم عبدالحسین الله کرم، رییس شورای هماهنگی نیروهای حزب الله به ایراد سخنرانی و صادق آهنگران به نوحه خوانی و روضه خوانی پرداختند.

 

 الله کرم در ابتدای مراسم، لیست بلندی از شهدای مشهور جهان اسلام از کشورهای لبنان، سوریه، فلسطین، عراق، افغانستان و جمهوری اسلامی ایران را نام برد و گفت: این ها شهدای یک کشور یا یک دولت خاص نیستند. این ها شهدای همه ما و شهدای جامعه اسلامی هستند. شهدای تیپ فاطمیون افغانستان برای این به پا خواستند که از حریم حرم های الهی دفاع کنند.

 

فدک به بزرگی جغرافیای اسلام ارزش بذل جان شهدا را دارد

وی در تبیین مبنای تئوریک مسیر شهادت، اظهار کرد: نخست شهدا در مسیر تشکیل امت اسلامی واحده مبارزه کرده و خون داده اند؛ در رده دوم آن ها تلاش داشتند که اندیشه اهل بیت(ع) و فدک را در یک مجموعه جمع کنند. فدک به بزرگی جغرافیای اسلام ارزش بذل جان شهدا را دارد. سومین مبنای تئوریک شهادت شهدای اسلام، دفاع از حریم های الهی است. دفاع از سرزمین ها و حرم ها و مکان هایی که برای خدا ساخته شده و نام خدا در آن ها برده می شود. مجموعه ای که از امام رضا(ع) در شرق گرفته تا حضرت زینب (س) در غرب ادامه دارد.

 

چهره برجسته انصار حزب الله افزود: 2 هزار شهید افغانی در دفاع مقدس به شهادت رسیدند و تا به امروز 250 شهید افغانی در سوریه جان خود را فدا کرده اند. اینها شهدایی هستند که برای حفظ مراکز هدایت اسلامی و گسترش و پاسداری از جغرافیای فدک شهید شده اند.

 

الله کرم، مسیر شهادت شهدای اسلام را به سوی دو جریان سلبی دانست و در تشریح جریان نخست اضافه کرد: در 67 سال قبل با کشتن و اخراج 750 هزار فلسطینی در محلات مختلف فلسطین اشغالی، رژیم غاصب صهیونیستی تشکیل شد. آن ها در حالی که در ابتدا 23 درصد سرزمین فلسطین را در اختیار داشتند با تجاوز و وحشی گری آن را به 67 درصد و اکنون به 80 درصد رسانده اند.

 

وی اضافه کرد: مهم ترین کاری که صهیونیست ها انجام می دهند، تغییر نمادهای جهان اسلام است. آن ها قبله اول مسلمانان را خراب کردند تا به بهانه یافتن قبر سلیمان نمادها را تغییر دهند و مسجد الاقصی را از حالت نمادین خارج کنند. مسیر بعدی، تبدیل دار التوحید به دار الاسلام و دار الکفر به دار الظلم است. غربی ها مسیر مبارزه مسمانان منطقه را ساختن دار التوحید در برابر دار الکفر تبیین کردند تا با کمونیسم شوروی مقابله کنند و شوروی را از بین ببرند؛ اما امام با هوشمندی این اراده  و ابتکار عمل را از دست غربی ها گرفت. ایشان تضادی را ایجاد کرد که در آن دار التوحید به دارالاسلام و دارالکفر به دارالظلم تبدیل شد. این اصلی ترین حرکت امام بود که پس از شکست ناسیونالیسم الفتح و مارکسیسم ناصری این تضاد را به وجود آورد.

 

امام خمینی(ره) تبیین کننده الگوی موفق مقاومت اسلامی است

رییس شورای هماهنگی نیروهای حزب الله، امام خمینی(ره) را تبیین کننده الگوی موفق مقاومت اسلامی دانست و ادامه داد: امام در سخنان خود الگوی مقاومت اسلامی را ارائه می دهد؛ «ما انقلاب مان را در جنگ ثابت کردیم»، « ما مظلومیت خود و ستم متجاوزان را در جنگ نشان داده ایم»،«ما در جنگ دوست و دشمن مان را شناختیم»، «امروز جنگ حق و باطل، فقر و غنا و... شروع شده است»، «تنها آن هایی تا آخر خط با ما هستند که طعم تلخ فقر و محرومیت را چشیده باشند»، «اگر در تمام جبهه ها نگاه می کردید، یک سرمایه دار و مرفه را نمی دیدید؛ تمام افراد محروم و زاغه نشین هستند، این انقلاب مال آن هاست» از جمله این سخنان هستند.

 

الله کرم همه حرکت های انقلابی منطقه را ناشی از حرکت امام برشمرد و گفت: حرکت امام از حزب الله تا انصارالله ادامه یافته است. خیزش حزب الله در لبنان، مقاومت اسلامی در فلسطین، بدر در عراق، فاطمیون در افغانستان، مقاومت شیخ سلمان در بحرین، شیخ نمر در عربستان و سایر حرکت های جهان اسلام از حرکت امام به وجود آمده است. دکترین غربی دنبال تغییر این فضا و تضادی هستند که امام(ره) به وجود آورده است. آن ها می خواهند تضاد دیگری تحت عنوان تضاد امنیتی را در منطقه به وجود بیاورند. برای همین کار هم، در وهله اول ارتش های عربی علیه رژیم صهیونیستی که مصر و عراق و سوریه بودند را از بین بردند.

 

وی با اشاره به وضعیت موجود یمن ادامه داد: امروز اخباری را می بینیم و می شنویم که دروغ است؛ این که می گویند مردم یمن تحت فشار هستند چندان درست نیست. این را می گویند تا موقعیت ایران را تضعیف کنند. عربستان اگر حملات هوایی علیه یمن را شکل داد؛ خواست از گروه های تکفیری و سلبی مد نظر خودش حمایت کند. برای دفاع از جاسوس ها و سه هزار نیروی خودش بود که خواستند عدن را حفظ کنند. وقتی انصار الله شروع به پاکسازی کردند؛ اعلام آتش بس کردند تا بتوانند نیروهای خود را حفظ کرده و جلوی پیشروی انصار الله را بگیرند.

 

رییس شورای هماهنگی نیروهای حزب الله در رابطه با وضعیت مذاکره با آمریکا تصریح کرد: ما با فرمول جهان تک قطبی و بر اساس مذاکره با آمریکا موفق نمی شویم. آن ها می خواهند رژیم صهیونیستی را حفظ کنند و ما با این فرمول از یمن و سوریه و عراق و لبنان عقب نشینی کنیم. هرچند ملت آن ها آگاه و برخاسته است و راه خود را ادامه می دهد.  

 

ریل گذاری دولت باید طبق دکترین حضرت امام مبتنی بر مقاومت اسلامی باشد نه پذیرش نظام تک قطبی غرب

الله کرم با بیان این که دولت ما باید ریل گذاری و ذهنیت خود را که پذیرش نظام تک قطبی است، عوض کند، اظهار کرد: ریل گذاری دولت ما باید طبق دکترین حضرت امام(ره) باشد. امام هیمنه قدرت بزرگ شرق و غرب را برهم زد. صحبت من از مقاومت و گروه های مقاومتی است که در جامعه بزرگ اسلامی به وجود آمده اند. در حال حاضر شاهد هستیم تیپ فاطمیون در افغانستان حرکت هوشمندانه خود را شکل داده اند و ان شاء الله هدف تشکیل جامعه اسلامی را به سرانجام برسانند.

 

وی سپس به الگوی صبر تاریخ اسلام اشاره کرده و به مناسبت شهادت موسی بن جعفر(ع) افزود: امام کاظم(ع) به صبر و مقاومت مشهور بودند. ایشان آغازگر جریان عظیم فدک بودند؛ فدکی به بزرگی جهان اسلام. هارون الرشید امام را به بدترین زندان ها انداخت اما ایشان همچنان صبور بود. امام را به بدترین عذاب ها شکنجه می کرد اما ایشان دست از نماز وعبادت نمی کشید. حتی هارون الرشید زن بدکاره ای را به زندان امام فرستاد تا او را از مسیر منحرف کند اما امام شکر و عبادت خود را ترک نکرد تا جایی که حتی آن زن بدکاره هم منقلب شده و ایمان آورد. بالاخره مجبور شدند ایشان را در غربت و انزوای تمام به شهادت برسانند./930/پ201/ب5

 

ارسال نظرات