۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۶۱۱۰۰
امام جمعه خوی:

جنایات آل سعود در یمن نشان از سقوط ارزش های انسانی دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: جنایات آل سعود در یمن نشان می دهد که اصول و ارزش‌های انسانی به مرحله سقوط و انحطاط رسیده و تنها راه نجات مسلمانان بیداری اسلامی است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به جنایات عربستان در یمن و حمایت نوع کشورهای غربی،اروپایی،عربی و شورای امنیت از این تجاوزات و جنایات اظهار داشت: برای شناسایی حاکمان کشورها ، سازمان‌های مدافع حقوق بشر،سازمان ملل حمایت آنان از تجاوزات عربستان به یک کشور عضو سازمان ملل بهترین محک است.


وی ادامه داد: چرا سازمان‌های اسلامی به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی ،رجال سیاسی و مفتیان کشورهای عربی در برابر این قتل عام و جنایات قرون وسطایی سکوت کرده اند.


حجت الاسلام شکوری تصریح کرد: تمامی این اتفاقات نشان می دهد اصول و ارزشهای انسانی به مرحله سقوط و انحطاط رسیده و هیچکدام از حاکمان غربی، اروپایی و عربی قابل اعتماد نمی باشند و تمامی سازمانها و مجامع بین المللی و سازمان ملل استقلال و هویت خود را از دست داده اند، از این رو تنها راه نجات مسلمانان بیداری اسلامی است.


حجت الاسلام شکوری با توصیه به نمازگزاران جهت رعایت کردن معیارهای پرهیزکاری گفت: امیرمؤمنان(ع) در یکی از سخنرانی‌های خود خطاب به مسلمانان عصر خود فرمود:یاد مرگ از دلهایتان پنهان شده، دنیا بر شما مسلط گشته و یاد آخرت را از دل شما بیرون برده است .


وی افزود: شما برادران دینی هستید و ریشه اختلافات‌تان آلودگی باطن است، بنابراین اختلاف کرده و در اثر تفرقه به همدیگر کمک نمی‌کنید ، به یکدیگر یاری نمی رسانید، مهرورزی نمی کنید و همدیگر را از بذل و بخشش محروم می‌کنید.

 

ویژگی های کارگزاران حکومتی از دیدگاه امیرمؤمنان(ع)

خطیب جمعه خوی با اشاره به نامه 41 نهج البلاغه امیرمؤمنان(ع) که خطاب به عبدا.. بن عباس والی خود در بصره نوشته شده بود، اظهار داشت: بر اساس این نامه مورد وثوق و محرم اسرار بودن،همکاری و کمک رسانی به حاکم ،خوش سابقه بودن در کارها،امانت دار بودن و حراست از بیت المال را از جمله ویژگی های ضروری کارگزاران حکومت علوی است.


وی ادامه داد: نظارت بر عملکرد کارگزاران، تبیین دقیق وظایف آنان، تشویق، موعظه و نصیحت آنان در جهت انجام هر چه بهتر وظایف، توبیخ، سرزنش، تنبیه و حتی اخراج آنان در صورت تخلف و خیانت از جمله سیره امیرمؤمنان(ع) در حکومت اداری بوده است.


برقراری عدالت و مقابله با ستمگران فلسفه بعثت

رییس حوزه های علمیه خوی با تبریک روز بعثت رسولخدا(ص) به نمازگزاران جمعه با استناد به آیات قرآن و احادیث اهل بیت(ع) گفت: تعلیم و تربیت،اقامه قسط و عدالت، آزادی بشر از یوغ ستمگران، نجات دادن آنان از ظلمات، بشارت و انذار انسانها، اتمام حجت، برطرف کردن اختلافات بشر، مقابله با ستمگران، تذکر و یادآوری فطریات و مستقلات عقلیه، دعوت بشر بسوی حیات و زندگی انسانی و در نهایت طاعت و بندگی خداوند از جمله فلسفه‌های بعثت رسول خدا(ص) و سایر انبیای الهی است./936/پ201/ح

ارسال نظرات