۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۶۱۱۱۳
امام جمعه موقت گرگان:

بعثت پیامبر آغاز تمدن بشری در دوران جاهلیت بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان، بعثت پیامبر را آغاز تمدن بشری در دوران جاهلیت دانست و خاطرنشان کرد: رسالت پیامبر اکرم (ص) امتی را از خواب غفلت بیدار کرد که قرن ها با جاهلیت و افکار پوشالی زندگی کرده بودند.
بعثت در کلام خاندان رسالت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام محمدقاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت بعثت نبی مکرم اسلام، گفت: امروز امت اسلامی مدیون تلاش های پیامبر گرامی اسلام هستند.

 

وی بعثت پیامبر اسلام و برانگیخته شدن ایشان به مقام رسالت را مهم ترین فراز تاریخ اسلام بیان کرد و افزود: بعثت پیامبر اسلام (ص) حادثه‌ای بزرگ در سرنوشت هدایت بشری بوده است.

 

حجت الاسلام لیوانی بعثت پیامبر را آغاز تمدن بشری در دوران جاهلیت دانست و خاطرنشان کرد: رسالت پیامبر اکرم (ص) امتی را از خواب غفلت بیدار کرد که قرن ها با جاهلیت و افکار پوشالی زندگی کرده بودند.

 

وی رسالت پیامبر اسلام (ص) را تکمیل‌ کننده همه بعثت‌ ها و اتمام مکارم اخلاق دانست و بیان داشت: پیام رسالت پیامبر گرامی اسلام انقلابی علیه جهل و نادانی و دارای پیامی جهان شمول است.

 

امام جمعه موقت گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن کشتار مردم بی دفاع یمن از سوی رژیم غاصب آل سعود، خاطرنشان کرد: آل سعود امروز به عروسک دستان آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

 

وی با بیان این که متأسفانه کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر دربرابر جنایت های آشکار آل سعود در یمن سکوت می کنند، ادامه داد: این جنایت های ضد انسانی در یمن دل هر انسان آزاده ای را آزرده خاطر می کند.

 

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: حاکمان آل سعود که خود را خادم حرمین می دانند، بجای اینکه حافظ جان، مال و ارض مردم مسلمان باشند، درحال از بین بردن جان مردم مظلوم و مسلمان یمن هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز جهانی خانواده، این نهاد بزرگ اجتماعی را عامل پرورش صحیح نسل جوان دانست و گفت: باید تلاش شود تا آموزه های دینی بیشتر در بنیان خانواده های ایرانی تقویت شود.

 

حجت الاسلام لیوانی برضرورت اهتمام بیشتر خانواده ها در تربیت اسلامی فرزندان تأکید کرد  گفت: آزاد گذاشتن بی حد و حصر فرزندان آفتی برای این نهاد مقدس است./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات