۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۶۱۱۴۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

حفظ وحدت و همدلی در جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر لزوم حفظ وحدت، همدلی و همزبانی از سوی تمام آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: هم اکنون دشمنان به ویژه آمریکا و امثال آن در کمین ضربه زدن به کشورمان هستند و نباید اجازه داد تا آنان به اهدافشان برسند.
ديدار اعضاي شوراي اداري اوقاف با امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ارومیه با تبریک بعثت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: قرآن به عنوان کتاب مسلمانان از دستورات و آموزه هایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.


وی بر تلاوت مستمر قرآن، دوری از لجاجت و تحقیق در کارها تأکید کرد و گفت: اگر بدون تحقیق اقدامی انجام شود شاید در آینده موجب انجام عمل اشتباهی شود که پشیمانی در پی خواهد داشت.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به پیامدهای انجام کار بدون تحقیق، اذعان داشت: باید در رابطه با خبری که از سوی انسانی فاسق اعلام می شود، تحقیق کرد زیرا ممکن است از روی جهالت آسیبی  به مومنی برسد و آبروی فردی در معرض آسیب و صدمه باشد.


امام جمعه ارومیه با اشاره به ضرورت توجه به کذب و صحیح بودن اخبار، خاطرنشان کرد: باید نسبت به اخبار دریافتی دقت شود چرا که برخی افراد ممکن است اخباری دروغ را منتشر کنند تا با به جان هم انداختن مسلمانان یکپارچی آنان را از بین ببرند.


وی لجاجت در مدیریت را اقدامی ناپسند و غلط خواند و گفت: لجاجت در اجرای طرح و برنامه ای که دارای پیشرفتی نیست مطلوب نبوده و باید در این زمینه در هر جایی افراد پی به اشتباه خود ببرند دست از اجرا بکشند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی توصیه نماز گزاران به گنجاندن تلاوت قرآن در برنامه روزانه‌شان، افزود: مسؤولان باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشند.


وی بر تدبر مسؤولان در معانی و مفاهیم قرآن کریم تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران، نظامی اسلامی بوده و شایسته نیست تا مسؤول و یا فردی مسلمان در خواندن قرآن با مشکل مواجه باشد.

 

امام جمعه ارومیه بر لزوم حفظ وحدت، همدلی و همزبانی از سوی تمام آحاد جامعه تأکید و تصریح کرد: هم اکنون دشمنان به ویژه آمریکا و امثال آن در کمین ضربه زدن به کشورمان هستند و نباید اجازه داد تا آنان به اهدافشان برسند.

 

وی اظهار کرد: در آذربایجان غربی تاکنون وحدت و یکپارچگی به شکل مطلوب و وسیعی وجود داشته و باید همواره در کنار هم وحدت‌مان را در مقابل دشمنان کشور و استان حفظ کنیم./936/پ202/ح

ارسال نظرات