۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۶۱۱۴۷
امام جمعه اردبیل:

دیپلماسی عمومی ایران اسلامی در قبال یمن بسیار هوشمندانه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل عملکرد عربستان را در یمن بسیار خشن، بی‌رحمانه و عداوت‌زا دانست و گفت: عملکرد ایران اسلامی از طریق دیپلماسی عمومی با ارسال کمک‌های انسان دوستانه از طریق هوا و دریا بسیار هوشمندانه است.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل، اقدامات عربستان را در حمله به یمن کاملاً  ناکام دانست و التماس رسانه‌های وابسته به آل سعود از مقام معظم رهبری برای کمک به منازعه یمن را نشانه استیصال عربستان و اقتدار ایران اسلامی دانست.

 

وی عملکرد عربستان را در یمن بسیار خشن، بی‌رحمانه و عداوت‌زا دانست و افزود:  عملکرد ایران اسلامی از طریق دیپلماسی عمومی با ارسال کمک‌های انسان دوستانه از طریق هوا و دریا بسیار هوشمندانه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی از روحانیان وهابی که به وجوب قتل یمنی‌ها در ماه حرام فتوی داده‌اند، به شدت انتقاد کرد و گفت: روحانیان وهابی با حمایت و هدایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی این فتوا را صادر کرده اند.

 

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در حوادث منطقه‌ای، عربستان به نقطه ناکامی رسیده اما جمهوری اسلامی ایران عظمت خود را حفظ کرده است، گفت:‌ حوادث اخیر عظمت مسأله امامت را به خوبی نشان داد و همه فهمیدند که فتوای علمای درباری عربستان نمی‌تواند حکم بر حق مکتب اسلام باشد.

 

از هیچ کاندیدای انتخاباتی حمایت نخواهم کرد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، با اشاره به شروع فعالیت‌های انتخاباتی بعضی از کاندیداها اظهار کرد: بعضی از این کاندیداهای مجلس به ملاقات اینجانب آمده، سپس اعلام حمایت ویژه اینجانب از خودشان را اعلام می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: من اعلام می‌کنم که با احترام به کاندیداها از هیچ کدام از آنها حمایت خاص نداشته و مردم احتیاج به قیم ندارند و خودشان آشنا به مسیر و به ملاک صلاحیت‌ها هستند.

 

دولت و کشاورزان در جهت رفع مشکلات کشاورزی همت کنند

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به بارش های خوب امسال و افزایش 118 میلی‌متری بارندگی نسبت به سال گذشته پیش‌بینی کرد که استان اردبیل شاهد تولید استثنایی گندم باشد و گفت: در سیستم دولتی در خرید و ذخیره گندم  نگرانی جدی وجود دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی به علل نگرانی وارد شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: در صورت بروز مشکل، مشکلاتی خاص پیدا و موجب نارضایتی کشاورزان می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: دولت در تأمین نقدینگی نیز باید مشکلات احتمالی را برطرف کند چراکه خود دولت مدعی است که یک نظام الکترونیکی خوبی را در این زمینه به وجود آورده است.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد:  در اینجا هم کشاورزان و هم دولتی‌ها وظیفه خاصی دارند، کشاورزان باید با توجه به حجم عظیم تولید با حوصله و تحمل محصولات خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

 

در روز بعثت خداوند متعال شرافتی عظیم به انسان بخشید

امام جمعه اردبیل در خطبه اول نماز جمعه با تبریک بعثت نبی مکرم اسلام (ص)، افزود: در روز مبعث خداوند به بشریت تجلی اعظم خود را با فرستادن سفیری آسمانی نشان داد تا حقیقت قرآن و مکتب اسلام نمودار شود.

 

وی تصریح کرد: در روز بعثت خداوند با مخاطب قرار دادن بشریت شرافتی عظیم به انسان بخشید که تمام عبادت بشری نیز نشأت گرفته از این شرافت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی بیان داشت: در چنین روزی بود که ظلمت، تاریکی، جهل و نادانی از جامعه بشری رخت بر بست و بشریت به حریت و آزادگی دست پیدا کردند و همه فهمیدند که انسان خاکی می‌تواند در اوج عظمت آسمانی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن شب مبعث رسول گرامی اسلام (ص) به همراه روزه گرفتن در روز بعثت به مؤمنان، افزود: ‌خداوند در دو جا به گردن بشریت منت گذاشته که آن هم مربوط به بعثت پیامبر (ص) و حاکمیت مستضعفان بر روی زمین است.

 

وی در ادامه ماه رجب و شعبان را به منزله قرنطینه و دوره سم‌زدایی برای داشتن استعداد کامل کنار سفره رمضان‌المبارک اعلام کرد و گفت: روزه، استغفار و دعا در این ماه پر فضیلت توصیه شده است./937/پ201/ح

ارسال نظرات