۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۶۱۱۸۶
استاد حوزه و دانشگاه:

اعدام آیت الله نمر موجب ایجاد سونامی سیاسی در جهان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه مازندران با بیان این که اعدام آیت الله نمر، در عربستان موجب ایجاد سونامی سیاسی در جهان می شود، گفت: آل سعود با این اشتباه تاریخی به ادامه حکومت این رژیم پایان خواهد داد.
امام جمعه گلوگاه

حجت الاسلام سیدابراهیم میراحمدی، استاد حوزه و دانشگاه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه صدور حکم اعدام  آیت الله نمر را محکوم و به آل سعود هشدار داد که اعدام شیخ نمر، موجب انقلاب درونی و فاجعه ای بزرگ در عربستان می شود و سونامی سیاسی بزرگی اتفاق می افتد که غیر قابل کنترل است.

 

وی اظهار کرد: آیت الله نمر از جمله روحانیان برجسته عربستان است که دستگیری و حبس ایشان، تحول سیاسی عظیمی را در منطقه بوجود آورده و عربستان می داند که با اعدام شیخ نمر در واقع دست به اقدامی غیر عقلانی می زند که خطرات فراوانی را برای این کشور به دنبال دارد.

 

امام جمعه گلوگاه با اشاره به شخصیت برجسته علمی، دینی و مذهبی شیخ نمر گفت: این روحانی برجسته از علمای برجسته شیعه عربستان و مورد حمایت ملت های مسلمان منطقه و جهان است و به عربستان و سران عرب توصیه و نصیحت می کنم که دست به این کار غیر انسانی و اعدام شیخ نمر نزنند و با این مهره بازی خطرناک نکنند.

 

حجت الاسلام میراحمدی ادامه داد: نیرنگ و خدعه کردن دشمنان علیه اسلام و مسلمانان محدود به زمان معاصر نمی‌شود، بلکه در زمان پیامبر اکرم (ص) نیز وجود داشت و مسلمانان باید در برابر این حیله و نیرنگ دشمن با اتحاد و برادری بیایستند تا خدشه ای به اسلام وارد نشود.

 

وی صدور حکم اعدام آیت الله نمر را نیز محکوم کرد و افزود: اعدام شیخ نمر مساوی با انقلاب سیاسی عمیق در عربستان است، عربستان بداند که دست به مهره حساسی زده است و با این حرکت بازی خطرناکی را شروع می‌کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه مازندران با بیان این که شیخ نمر تنها از حقوق مردم دفاع کرده و اجرای این حکم عواقب بدی را برای این رژیم به دنبال دارد یادآور شد: همانگونه که حمله عربستان به یمن موجب متزلزل شدن پایه های حکومت آل سعود شد، اعدام شیخ نمر نیز لرزه ای بر پیکره حکومت آل سعود وارد می کند که جبران آن غیرممکن خواهد بود.

 

حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار ترویج اسلام ناب در جهان است، گفت: فریاد آزادی خواهی از جهان شنیده می شود و با این اسلام خواهی، پایه نظام استکبار و سلطه به لرزه درآمده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: جنایات اخیر رژیم آل‌سعود با حمایت‌های آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی در یمن مصداقی بر این ادعا است که باید با اتحاد و وحدت بیش از گذشته در صدور اسلام تلاش کنیم./950/ت302/ب1

ارسال نظرات