۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۶۱۱۹۶
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

بعثت پیامبر زمینه بیداری انسان ها برای بازگشت به فطرت الهی خود بود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که بعثت پیامبر جان تازه ای به انسانیت بخشید، تصریح کرد: بعثت پیامبر زمینه بیداری انسان ها برای بازگشت به فطرت الهی خود بود.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به فرا رسیدن بعثت نبی مکرم اسلام، بعثت پیامبر اکرم(ص) را بزرگ ترین عید مسلمانان جهان دانست و گفت: بعثت پیامبر اکرم(ص) خدمتی بزرگ به بشریت بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که بعثت پیامبر جان تازه ای به انسانیت بخشید، تصریح کرد: بعثت پیامبر زمینه بیداری انسان ها برای بازگشت به فطرت الهی خود بود.

 

حجت الاسلام خوبانی مبعث پیامبر اکرم(ص) را واقعه ای بزرگ در تاریخ بشر دانست و با بیان این که رها شدن انسان های در بند خرافه شد، گفت: اما رایحه عطر رسول خدا که رایحه رهایی و آزادی بود، جهان را عطرآگین کرد.

 

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلامی سرود دلنواز توحید و یکتاپرستی را در دنیا سرود، خاطرنشان کرد: همه ظلمتکده های آن دوران در برابر سرود توحید پیامبر (ص) نورباران شد.

 

حجت الاسلام خوبانی خارج کردن بشر از ظلمت و تاریکی را وظیفه مشترک پیامبران الهی دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام با معرفی اسلام ناب بشر آن روز را به سعادت و تعالی حقیقی رهنمون ساخت.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، پیامبر اسلام را عامل وحدت بین ما مسلمانان دانست و گفت: نبی مکرم اسلام در زمان خود توشانست چتر وحدت را روی سر همه بشر اعم از مسلمان، غیرمسلمان بگستراند و شعار توحید پرچمی بود که پیامبر گرامی ما مسلمانان بلند کند.

 

حجت الاسلام خوبانی تزکیه را اهداف بعثت انبیاء(س)، اظهار داشت: خداوند از سوی پیامبراکرم(ص) معرفت مردم را بالا برد و آیین براساس حق اسلام را به بشریت تعلیم داد.

 

وی، تاکید بر علم آموزی و پرهیز از تعصب را از مشخصه های اسلام خواند و خاطر نشان کرد: اسلام ملاک برتری انسان ها را به جای نژاد و ثروت، تقوا و کرامت انسانی قرار داد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیش از ظهور اسلام بشریت در گمراهی و جهل به سر می برد، گفت: بشریت در کلاس درس انبیا پله پله ارتقای دانش و معرفت پیدا کرد تا در کلاس آخر اسلام را تجربه کرد./950/ت302/ب1

ارسال نظرات