۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۲۶۱۲۱۶
عضو جامعه روحانیت مبارز:

پیامبر تجسم عینی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه، گفت: اخلاق پیامبر(ص) همه قرآن است، یعنی تمام باید‌ها و نباید‌هایی که در قرآن وجود دارد، در وجود پیامبر(ص) تبلور یافته است.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، متولی مدرسه علمیه ثقلین تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: رسالت نبی مکرم اسلام تربیت انسان‌‎ها و هدایت آن‌هاست و در مقابل وظیفه مردم این است که هدایت‌پذیر باشند و دستورات ایشان را بپذیرند، زیرا راه و روش پیامبر(ص) می‌تواند سر‌لوحه زندگی آنان باشد.


وی افزود: برای اینکه بتوان پیامبر(ص) را الگو قرار داد، باید از سیره علمی و نظری ایشان استفاده کرد تا در رفتار و گفتار بتوان به نبی مکرم اسلام نزدیک‌تر شد، در وجود ایشان سیره عملی قرآن قرار دارد و می‌تواند الگوی خوبی برای بشر باشد.



متولی مدرسه علمیه ثقلین، ضمن اشاره به این‌که وظیفه مردم عمل به گفتار و کردار پیامبر(ص) است، تاکید کرد: تنها با شعار نمی‌توان از پیامبر(ص) پیروی کرد و در عمل نیز باید نشان داد که پیرو واقعی ایشان هستیم، زیرا بزرگان دین ما در جایگاه والایی قرار دارند و خداوند به ما امر کرده است که، آنان را در عمل و گفتارمان الگو و سر‌لوحه زندگی خود قرار دهیم.



عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این مطلب که، نقشه و راه پیامبر(ص) می‌تواند خط مشی زندگی ما را تعیین کند، گفت: سیره و سنن نبی مکرم اسلام امانتی است که بر دوش تمام افراد جامعه قرار دارد و بر تمامی اقشار جامعه، حالا در هر سطحی که قرار دارند واجب است با بهره‌گیری از خط مشی زندگی پیامبر(ص) و استفاده از برکت وجودی آن حضرت راه و روش زندگی خود را بر اساس معیار‌های ارائه شده از سوی پیامبر(ص)، استوار کنند.



وی با اشاره به روایتی در مورد پیامبر(ص)، گفت: یکی از همسران نبی مکرم اسلام در پاسخ به این سوال که، اخلاق پیامبر(ص) چگونه بود، گفت؛ «خلقکم القرآن»، یعنی، اخلاق نبی همه قرآن است، یعنی همه باید‌ها و نباید‌هایی که در قرآن وجود دارد در وجود مبارک ایشان نیز هست، این راهکاری است که ما از خلق و خوی پیامبر استفاده کنیم، زیرا هر آن‌چیزی که در قرآن برای سعادت بشر وجود دارد، در وجود نبی اسلام نیز می‌توان یافت.



حجت الاسلام ابراهیمی در پایان گفت: جوانان، پیران، زنان و مردان ما باید همگی گوش به فرمان نبی اسلام باشند تا بتوانند از برکت وجودی ایشان بهره‌مند گردند./856/ت302/ب4

ارسال نظرات