۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۶۱۲۳۸
مدیر کل اوقاف استان خبر داد؛

برگزاری جشن عید مبعث در 250 امامزاده شاخص مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از میزبانی 250 امامزاده استان از جشن عید مبعث خبر داد
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با بیان این که از روزهای گذشته امامزادگان و بقاع متبرکه استان آماده میزبانی برای برگزاری جشن عید مبعث شدند، گفت: جشن عید مبعث با همکاری هیئت امنای بقاع متبرکه و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی امامزادگان استان، با چراغانی محوطه برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که جشن عید مبعث در 250 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، افزود: سازمان اوقاف با همکاری مردم و هیئت‌های مذهبی میزبانی این جشن‌ها را در اماکن مذهبی برعهده دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، عید مبعث را یکی از اعیاد مهم مسلمانان و شیعیان دانست و بیان کرد: در روز مبعث، رسالت و پیام حیات‌بخش الهی به انسان‌ها از سوی حضرت محمد (ص) نازل شد.

 

این مسؤول با اشاره به سخنرانی مبلغان و ائمه جمعه در جشن مبعث حضرت رسول اکرم‌(ص)، تصریح کرد: در این جشن‌ها سخنرانان و مبلغان اهمیت بعثت پیامبر اسلام (ص) را برای مردم بیان می‌کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که در بعضی از مکان‌های برگزاری این جشن‌ها به نام‌های محمد، مصطفی و امین هدیه داده می‌شود، خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، خیمه‌های معرفت و نمایشگاه‌های فرهنگی و قرآنی از دیگر برنامه‌های جشن عید مبعث در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام جامعه جاهل آن دوران را خدا محور کرد، افزود: پیامبر اکرم(ص) با بعثت خود جامعه را از انحرافات نجات داد و همین مسأله در ظهور حضرت ولی عصر(عج) نیز تحقق خواهد یافت.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که روشنگری های پیامبر گرامی اسلام مردم را از زشتی و جهل نجات داد، تصریح کرد: بعثت پیامبر را می توان روز تحول جامعه بشری نام نهاد.

 

وی با بیان این که بعثت پیامبر جان تازه ای به انسانیت بخشید، تصریح کرد: بعثت پیامبر زمینه بیداری انسان ها برای بازگشت به فطرت الهی خود بود.

 

مدیر کل اوقاف مازندران، مبعث پیامبر اکرم(ص) را واقعه ای بزرگ در تاریخ بشر دانست و با بیان این که رها شدن انسان های در بند خرافه شد، گفت: اما رایحه عطر رسول خدا که رایحه رهایی و آزادی بود، جهان را عطرآگین کرد.

 

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلامی سرود دلنواز توحید و یکتاپرستی را در دنیا سرود، خاطرنشان کرد: همه ظلمتکده های آن دوران در برابر سرود توحید پیامبر (ص) نورباران شد./950/ت302/ب1

 

ارسال نظرات