۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۲۶۱۳۳۰
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران لرستان:

دوره مقدماتی مهارت‌های تدریس با حضور اساتید سطح دو لرستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه خواهران لرستان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مهارت های تدریس در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران لرستان، گفت: اساتید سطح دو در این کلاس های آموزشی شرکت کردند.
حوزه علميه خواهران

اکرم مهرابی، معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه خواهران لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: دوره مقدماتی مهارت های تدریس، با حضور 20 نفر از اساتید سطح دو حوزه علمیه خواهران لرستان در روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه برگزار شد.

 

وی عنوان داشت: دوره مقدماتی مهارت های تدریس، با هدف آشنایی اساتید با روش تدریس اثر بخش برگزار شد.

 

مهرابی در ادامه خاطرنشان کرد: دوره تکمیلی مهارت های تدریس در نیمه دوم سال جاری برای اساتید سطح دو که در این کلاس های آموزشی شرکت کرده اند، برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که دوره مقدماتی مهارت های تدریس به روش تئوری برگزار شد، تصریح کرد: این دوره آموزشی با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه لرستان اظهار داشت: هدف تدریس در حوزه هویت تدریس، یادگیری هویت و مراتب آن و آسیب شناسی تدریس از اهداف مهم برگزاری این دوره آموزشی بود.

 

وی طراحی اولیه روش آموزش و دست یابی به تدوین الگوی تدریس مؤثر براساس نگرش اسلام به علم و علم آموزی و بازخورد روش تدریس را از دیگر اهداف برگزاری کلاس های آموزشی مهارت های تدریس بیان کرد.

 

مهرابی با اشاره به این که حوزه های علمیه مهم ترین مراکز تربیت اسلامی افراد هستند، بیان داشت: اساتید حوزه های علمیه نقش بسیار مؤثری در رشد شخصیت، تعالی روحی و معنوی طلاب  و در کیفیت و میزان یادگیری آنان دارند.

 

وی با بیان نقش اساتید در میزان یادگیری طلاب عنوان داشت: برگزاری دوره های آموزشی برای اساتید به منظور ارتقای میزان یادگیری طلاب و هدایت آنان در مسیر صیحیح تحصیل امری ضروری است./9459/ت303/ب4

ارسال نظرات