۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۶۱۳۵۹
استاد حوزه و دانشگاه:

فضای مجازی از بزرگ ترین ابزار های نشر معارف اسلامی در دوره کنونی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که فضای مجازی در دوره کنونی و با حضور بالای جوانان از بزرگ ترین ابزارهای نشر معارف دینی است، گفت: با شناسایی طلاب متخصص و زبده می توان از این پتانسیل تبلیغی استفاده کرد.
تبليغ اينترنتي

حجت الاسلام طالبی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند، فرمودند که اینترنت و فضای مجازی یکی از نعم بزرگ الهی است، این مطلب بسیار پر مفهوم است و ضرورت پیگیری اتفاقات فضای مجازی را نمایان و متوجه پتانسیل های فضای مجازی می کنند.


وی ادامه داد: حوزه علمیه لازم است به پتانسیل تبلیغی فضای مجازی توجه و اهمیت بدهد، یکی از بزرگ ترین ابزار های نشر معارف اسلامی تبلیغ در رسانه ها و مجموعه فضای مجازی است، مخاطبان فضای مجازی در مقایسه با مخاطبان منابر، نسبت بالایی را شامل می شود.


حجت الاسلام طالبی با اشاره به این‌که بنا بر آمار درصد بالایی از مخاطبان و کاربران فضای مجازی بین سنین 15 تا 25 سال هستند، تأکید کرد: در عصر حاضر فضای مجازی بهترین ابزار نشر معارف و اخلاق، مسائل دینی و تربیت نسل جوان است چنانچه رهبر انقلاب می فرمایند که اگر بتوان به زبان صحیح، مسائل اخلاقی، دینی و تربیتی را در فضای مجازی تبلیغ کرد، با این وسیله می توان حرف حقی را به گوش میلیون ها جوان رساند.


وی با بیان این‌که نظام حکومت ایران اسلامی و مردمی است، تصریح کرد: معاندان این نظام توانایی و جرأت تخریب علنی در فضای حقیقی را ندارند، بنابراین عمده فعالیت های تخریبی و تبلیغات سوء علیه اصل دین و نظام را در فضای مجازی انجام می دهند.


این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: این فضای مجازی یک دریاست و پنانسیل های فراوانی دارد، از جمله این پتانسیل ها حضور بالای نسل جوان در این فضا است، کار اصلی و مهم حوزه علمیه چه در امر تبلیغ، چه در امر تربیت و امر آموزش توجه و بهره گیری از این فضای مجازی است.


وی تصریح کرد: این فضا کاملا مهیا است و جوانان آماده اند، بنابراین وظیفه ماست که با شناسایی طلاب متخصص و زبده در مباحث علمی، تربیتی، آموزشی و اعتقادی و بهره گیری از این نیروها هدف های تبلیغی خود را به انجام رسانیم./854/ت302/ح

ارسال نظرات