۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۶۱۴۵۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

روحانیت باید در علم و عمل الگوی جامعه باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید براین که روحانیت باید در علم و عمل الگوی جامعه باشد، گفت: امروز روحانیت مسؤولیت سنگینی را پذیرفته و اگر به وظایف خود عمل کند به حتم شاهد رشد و گسترش مبانی دینی در جامعه خواهیم بود.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در دیدار جمعی از طلاب و روحانیان مرکز استان با تبریک و گرامیداشت مبعث نبی مکرم اسلام با بیان این که علما سیره و منش نبوی را برای مردم تبیین کنند، گفت: علما و مبلغان باید رفتار و کردارشان نمونه‌ای از کردار پیامبر اکرم(ص) باشد تا مردم با مشاهده رفتار آنها با رفتار پیامبر(ص) بیشتر آشنا شوند.

 

وی گفت: سیره و منش و حکومت مداری پیامبر اکرم(ص) با تکیه بر آثار و کتابهای تاریخی مانند کتاب ابن حشام است، مردم با خواندن این آثار و کتب اسلامی با منش پیامبر آشنا می شوند. 

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه افزود: مبلغان و روحانیان باید با مطالعه دقیق کتب تاریخی مطالب را به صورت روشن و واضح در سخنرانی هایشان به مردم انتقال دهند و این انتقال باید همراه با احادیث موثق و معتبر باشد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد بیان داشت: علما و مبلغان باید رفتار و کردارشان نمونه‌ای از کردار پیامبر اکرم(ص) باشد تا مردم با مشاهده رفتار آنها با رفتار پیامبر بیشتر آشنا شوند زیرا اگر مردم از علما روی برگردان شوند علما و مبلغان باید به گونه ای رفتار کنند که مردم از آنها زده نشوند.

 

وی با بیان این که تلاش و از خودگذشتگی روحانیت پیروزی انقلاب اسلامی را در پی داشت، افزود: امروز  روحانیت میراث دار چنین جریان تاریخی و معنوی هستند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که مسؤولیت روحانیت در هیچ برهه ای سنگین تر از زمان فعلی نبوده است، تصریح کرد: روحانیت امروز باید با حفظ زهد، تقوا، ساده زیستی و معنویت در محور ولایت گام بردارد. 

 

وی عظمت امروز دین مبین اسلام را به برکت نقش آفرینی روحانیت دانست و تصریح کرد: اگر امروز عاشورا به عنوان یک واقعه عظیم در دنیا مطرح شده به دلیل تلاش های روحانیت آگاه بوده است.
 
حجت الاسلام ولی نژاد با تأکید براین که روحانیت باید در علم و عمل الگوی جامعه باشد، خاطرنشان کرد: امروز روحانیت مسؤولیت سنگینی را پذیرفته و اگر به وظایف خود عمل کند مبلغ خواهد بود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز شرایط دنیا به گونه ای است که هزاران شبکه ماهواره ای و پایگاه های اینترنتی وضعیت کشورمان را رصد می کنند، ادامه داد: همه تلاش دشمنان تضعیف اسلام ناب است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید براین که روحانیت امروز باید هر آنچه که در توان دارد برای حفظ و تقویت نظام به میدان بیاورد، افزود: در شرایطی که دشمنان بسیاری برای ضربه زدن به این نظام الهی هم قسم شده اند باید گوش به فرمان نائب امام زمان(عج) باشیم تا آسیبی به مملکت ما وارد نشود

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیامبر اکرم(ص) را سمبل خوبی دانست و افزود: خداوند عز و جل لقب رحمه للعالمین را به ایشان عطا کرده است، پیامبر ما پیامبر خوبی‌ها، مهربانی‌ها و نیکی‌ها است.

 

حجت‌الاسلام ولی نژاد با بیان این‌که حکومت اسلامی الگوی حکومت پیامبر اکرم(ص) است، ابراز داشت: در سال فتح مکه کنار قریش، مسلمانان را بسیار اذیت کردند و در جنگ‌ها آسیب‌های زیادی به مسلمانان رساندند.

 

استاد حوزه علمیه گلستان با بیان این‌که مبعث پیامبر روز انسان سازی است، بیان داشت: پیامبر(ص) با مبعث‌شان هدف اسلام را به مردم نشان دادند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات