۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۲۶۱۴۸۷
استاد حوزه و دانشگاه:

جامعه امروز نیازمند بهره گیری از اندیشه های متعالی علما است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بسط و گسترش اندیشه های علما و بزرگان در جامعه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیازمند بهره گیری بیشتری از اندیشه های متعالی علما و بزرگان هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده غرب ایستادگی کنند.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در نخستین جلسه ستاد اجرایی کنگره علمی میرقوالدین مرعشی شهرستان آمل، گفت: خوشبختانه با پیگیرهای صورت گرفته و در سال دولت و ملت، همدلی وهمزبانی در راستای ترویج و بزرگداشت مقام میر قوام الدین مرعشی کنگره ملی ایشان در روز چهاردم آبان ماه برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: میرقوام الدین مرعشی معروف به میربزرگ از بزرگان سادت مرعشی و مؤوسس دودمان مرعشیان تبرستان بود.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که باید اهتمام ارزنده ای در راستای برگزاری باشکوه کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی معروف به میربزرگ وجود داشته باشد، بیان داشت: ما چنین مرد بزرگی را در این بخش داریم که به فضل الهی کنگره بزرگداشت ایشان را برگزار می کنیم.


حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: این کنگره ملی با همکاری بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و مدیران شهرستان آمل صورت می گیرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود بسط و گسترش اندیشه های علما و بزرگان در جامعه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیازمند بهره گیری بیشتری از اندیشه های متعالی علما و بزرگان هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده غرب ایستادگی کنند.


امام جمعه دابو و دشت سر افزود: احیای بزرگان دینی احیای علم، سنت و نماد تشیع است که باید اهتمام و تلاش های ارزنده ای در این راستا وجود داشته باشد.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تامل در ابعاد شخصیتی بزرگان و عالمان دین و بازخوانی آثار و بررسی احوال نیکوی آنان در جهان امروز امری ارزنده و ضروری است که باید در راستای نهادینه سازی آن تلاش شود.


 وی با تاکید بر این که باید کارهای ارزنده فرهنگی برای شناساندن علما و بزرگان دینی صورت گیرد، گفت: مسؤولان و نهادهای فرهنگی وظیفه ای مهم در راستای شناساندن علما و بزرگان دینی را به نسل جوان جامعه بر عهده دارند.


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که برگزاری همایش ها و کنگره های بزرگداشت علما و بزرگان دینی امری ارزنده و شایسته است، گفت: باید از ظرفیت های ارزشمند علما و بزرگان دینی در راستای بهره گیری آحاد جامعه استفاده شود.


دبیر کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی  با تاکید بر این که در این کنگره مباحث علمی و شخصیتی آن عالم بزرگوار مطرح می شود، ادامه داد: دبیرخانه کنگره در دفتر امام جمعه دابو و دشت سر تشکیل شده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات