۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۲۶۱۴۹۴
مدیر حرم مطهر حضرت معصومه خبر داد؛

فعالیت هفت هزار خادم افتخاری در حرم بانوی کرامت

خبرگزاری رسا ـ مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان این که 7 هزار خادم افتخاری فعال در حرم مشغول خدمت رسانی هستند، گفت: از این تعداد 44 نفر دارای مدرک دکترا، 647 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، 2374 نفر دارای مدرک کارشناسی، 905 نفر دارای مدرک فوق دیپلم و 3571 نفر دارای مدرک دیپلم و زیر آن هستند.
حجت الاسلام عبدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اشرف عبدی مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز در همایش فصلی خادمان افتخاری حرم بانوی کرامت که در شبستان نجمه خاتون برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در زمینه اهمیت خدمت گفت: حضرت فرمودند برخی از مؤمنان خادم برخی دیگر هستند، یکی از اصحاب پرسید چگونه خادمی می کنند، امام جواب دادند با نفع و فایده رساندن به دیگران خادمی مؤمنان را انجام می دهند.


وی افزود: با توجه به روایت امام صادق(ع) هیچ سعادت و خدمتی بالاتر از کمک رسانی و خدمت به زائران نیست، تمام فعالیت های خادمان در حرم مطهر به دلیل این که سبب نفع رسانی می شود دارای اجر و پاداش فراوان در نزد خداوند است.


مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان این که به یقین خادمان در درجه والایی از بهشت قرار دارند، اظهار داشت: خادمان افتخاری مصداق روایتی از امام علی(ع) مبنی بر کم هزینه و پر تلاش هستند، این تلاش خادمان در نزد خداوند محفوظ است.


وی ادامه داد: خادمان حرم بانوی کرامت در جایی خدمت می کنند که نشان از قبر پنهان بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) دارد، حضرت معصومه(س) جایگاه ویژه ای در میان اهل بیت(ع) دارد، در روایات نیز فضایل زیارت ایشان در حریم اهل بیت(ع) در شهر قم بیان شده است.


حجت الاسلام عبدی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) در زمینه اهمیت خدمت رسانی به مؤمنان ابراز داشت: حضرت فرمودند: دو خصلت است که بالاتر از آن وجود ندارد، نخستین آن ایمان به خداوند متعال و دیگری نفع رساندن به بندگان خدا است؛ این همایش با هدف تبیین اخلاق خدمتگزاری تدارک دیده شده است.


وی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در حرم مطهر پرداخت و عنوان کرد: آیین نامه انضباطی و اداری خادمان تنظیم شده است، همچنین کمیته های برنامه ریزی برای رعایت مسائل انضباطی و سرکشی ها و کمیته مشورتی برای استفاده از نظر خادمان تشکیل شده است؛ آموزش امر به معروف و آموزش ضمن خدمت از دیگر برنامه های حرم مطهر برای خادمان به شمار می رود.


مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان این که 7 هزار خادم افتخاری فعال در حرم مشغول خدمت رسانی هستند، گفت: از این تعداد 44 نفر دارای مدرک دکترا، 647 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، 2374 نفر دارای مدرک کارشناسی، 905 نفر دارای مدرک فوق دیپلم و 3571 نفر دارای مدرک دیپلم و زیر آن هستند.


وی افزود: در بین خادمان افتخاری حرم مطهر اساتید حوزه علمیه، اساتید دانشگاه و اعضای هیأت های علمی حضور دارند که از نظرات آنان در پیشبرد اهداف و برنامه های حرم مطهر حضرت معصومه(س) استفاده می شود./1323/پ202/ی

ارسال نظرات