۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹
کد خبر: ۲۶۱۵۰۲
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر:

تدابیر رهبر انقلاب بسیاری از توطئه‌ها علیه اسلام را خنثی کرده است

خبرگزاری رسا ـ مولوی کریم‌زایی با بیان این‌که فقط ایران است که با حفظ وحدت از توطئه‌های شیاطین نجات یافته است، گفت: این استکبار جهانی است که با ترفندهای گوناگون می خواهد اخوت و برادری را بین مسلمانان نابود کند.
مولوي کريم زايي امام جمعه اهل سنت ايرانشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی عبدالصمد کریم‌زایی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در همایش «محمد، رسول مهربانی‌ها» که شب گذشته در دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد؛ گفت: هر کس در روز محشر شفاعت می‌خواهد به نزد پیامبر گرامی اسلام (ص) می رود.

 

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر افزود: در روایت است که در روز محشر عده ای برای شفاعت نزد حضرت آدم می روند حضرت آدم آنها را نزد حضرت نوح می فرستد حضرت نوح نیز آنها را نزد حضرت ابراهیم می فرستد حضرت ابراهیم نیز حضرت موسی را به آنها نشان می‌دهد و بدین گونه هر کدام آنها را به نزد دیگری حواله می‌کنند و در آخر به نزد پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) می‌آیند و می‌گویند به غیر از خاتم الانبیا هیچ کس دیگری نمی‌تواند شفاعت کبری کند.

 

مولوی کریم‌زایی ادامه داد: پیامبر(ص) به سجده می‌افتند و در سجده صفات خداوند تبارک و تعالی را یاد می‌کنند و خداوند نیز با فرستادن جبرئیل بر ایشان می گوید «إشفع تَشفَع» هر کس را تو شفاعت کنی من نیز او را شفاعت می‎کنم.

 

وی در ادامه به مسأله وحدت اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با تأکید بر وحدت توانستند بسیاری از توطئه های داخلی و خارجی علیه اسلام را خنثی کنند.

 

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در همایش بین المللی که 70 کشور نماینده فرستاده بودند کلمه و تأکیدشان بر وحدت بود.

 

مولوی کریم زایی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب درباره توهین به مذاهب گفت: ایشان فتوا دادند که توهین به مقدسات مذاهب اسلامی حرام است.

 

وی گفت: این استکبار جهانی است که می خواهد اخوت و برادری را بین مسلمانان نابود کند.

 

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با بیان اینکه فقط ایران است که از توطئه های شیاطین نجات یافته است گفت: کشور پاکستان حدود 60 یا 70 سال است که کشوری اسلامی شناخته می شود اما به عنوان مثال وقتی شما در فرودگاه این کشور بروید خانم‌ها بی‌حجاب هستند و حجاب که از شعائر اسلامی است در آن کشور جایگاهی ندارد.

 

مولوی کریم زایی تأکید کرد: این برای جمهوری اسلامی یک عزت است که توانسته با تأکید بر اسلام شعائر اسلامی را زنده کند.

 

وی افزود: وقتی یک زن بی حجاب به ایران می آید موظف است روسری به سر خود بیندازد و این نشانه‌ای از قدرت و عزت اسلام در جمهوری اسلامی ایران است.

 

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در ادامه به سخن مقام معظم رهبری درباره وحدت اشاره و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند که من نمی گویم سنی شیعه شود و یا شیعه سنی شود بلکه همه مذاهب اسلامی باید به اعتقادات خود احترام بگذارند.

 

مولوی کریم زایی عنوان کرد: توجه به اشتراکات بین مذاهب اسلامی یک اصل برای رسیدن به وحدت است به عنوان مثال همه مذاهب اسلامی بر اصل نماز اشتراک دارند و فقط در فروعات آن اختلافاتی وجود دارد آنچه که در این جا مهم است این است که همه ما نماز می خوانیم و خداوند یگانه را عبادت می کنیم فروعات خیلی مهم نیست و باید بر اصل نماز و بر اشتراکات تأکید کنیم.

 

وی با اشاره به مبعث پیامبر گرامی اسلام خاطرنشان کرد: مبعث پیامبر مکرم اسلام با کلمه «اقرأ» شروع شد و این موضوع دال بر اهمیت و فضیلت علم است.

 

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در ادامه با بیان اینکه در کتاب صحیح بخاری برای حضرت علی نه تنها از رضی الله عنه استفاده شده است بلکه از عبارت علیه السلام نیز استفاده شده است، گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند خداوند بر ما منت گذاشت که به ما علم داد و به جاهلان مال.

 

مولوی کریم زایی در پایان بیان کرد: قیمت و ارزش انسان به علم او، ایمان او، عمل صالح او و اخلاق او است نه به مال او./831/پ202/ب4

ارسال نظرات