۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۶۱۵۲۸
در مشهد؛

دوره های آموزشی ویژه مدیران مؤسسات قرآنی خراسان رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که دوره های آموزشی مدیران مؤوسسات قرآنی وابسته به این اداره سی ام و سی ویکم اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می شود، گفت: ارتقای سطح معلومات مدیران مؤسسات قرآنی و انجام رتبه بندی از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره ها است.
دوره هاي آموزشي

مهدی رمضانی، مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: دوره های آموزشی دو روزه مدیران مؤوسسات قرآنی وابسته به تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می شود.

 

وی با بیان این که این دوره های آموزشی در روزهای 30 و 31 اردیبشهت در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می شود، افزود: این دوره دو روزه با حضور 100 نفر از مدیران مؤوسسات قرآنی استان برگزار می شود.

 

رمضانی درباره سرفصل های این دوره آموزشی خاطرنشان کرد: مدیریت، امور مالی مؤوسسات، طرح و برنامه ریزی و ضوابط و امور حقوقی از جمله این سرفصل های کارگاه های آموزشی مدیران مؤوسسات قرآنی استان است.

 

 مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که ارتقای سطح معلومات مدیران مؤوسسات قرآنی و انجام رتبه بندی از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره ها است، اضافه کرد: مؤوسسات قرآنی در سه سطح درجه سه و دو و یک رتبه بندی می شوند.

 

وی گفت: مؤوسسات قرآنی سطح سه فقط می توانند در شهرستان ها، سطح دو در استان و سطح یک به صورت کشوری و در صورت توانایی در سطح بین المللی هم فعالیت کنند.

 

رمضانی در ادامه درباره دیگر برنامه های این دوره های آموزشی افزود: پس از پایان کارگاه های آموزشی آزمون کتبی برای مدیران مؤووسات قرآنی هم برگزار می شود و مراسم اختتامیه در روز جمعه ساعت 14 در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.       

  

وی در ادامه درباره دیگر برنامه ها با اشاره به ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی در استان، ابراز کرد: از آنجا که زیربنای برنامه ریزی در حوزه های مختلف وجود آمار و اطلاعات کار آمد و به روز است دارالقرآن الکریم، اقدام به تهیه بانک جامع اطلاعات فعالان قرآنی کرده است.

 

مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: بانک جامع اطلاعات شخصیت‌های قرآنی در راستای تعامل هرچه بهتر و بیشتر با جامعه قرآنی و همچنین تسهیل در امر ارتباط با آنان در 10 محور شامل، اساتید و پیشکسوتان، قاریان و حافظان توانمند، مجریان قرآنی، سخنرانان قرآنی، گروه‌های تواشیح، فعالان و مدرسان قرآنی و مسؤولان قرآنی آماده شده است.

 

وی هدف از این طرح را شناسایی و معرفی فعالان قرآنی به جامعه دانست و افزود: به منظور ساماندهی و بهربرداری از اساتید برجسته استان خراسان رضوی در فرایند فعالیت های آموزش عمومی و تخصصی  قرآن کریم و برگزاری محافل قرآنی بانک جامع اطلاعات مربیان و اساتید حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم که در موسسات فرهنگی فعالیت می‌کنند، تشکیل شده است./934/ت302/ب5

ارسال نظرات