۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۶۱۵۳۳
امام جمعه میناب:

آل سعود نگاه کاملا ابزاری به مسأله اسلام دارد/ انسجام جامعه اسلامی در گرو وحدت مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه میناب با بیان این‌که حمایت عربستان در زمان جنگ 8 ساله ایران و عراق از صدام و همچنین اوضاع سوریه نشان از نگاه کاملا ابزاری عربستان به مسأله اسلامیت دارد، گفت: برای حفظ و انسجام جامعه اسلامی ضروری است که همه مسلمین جهان ید واحده باشند.
حجت الاسلام فقيهي فر امام جمعه ميناب

حجت الاسلام میرزاحسین معتمدی فر، امام جمعه میناب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان گفت: وهابیت، امروز استخوانی در گلوی اسلام شده و چهره نورانی اسلام را به صورت یک چهره ضدانسانی و ضد بشریت در دنیا معرفی می کند و به تعبیر مقام معظم رهبری اسلام وهابیت همان اسلام آمریکایی و ابوسفیانی است که امروز عرصه را برای دیگران تنگ کرده است.


وی افزود: عربستان اکنون به جای مقابله با داعش به دنبال سرکوب مردم یمن است، این کشور ماهیت خود را پیشتر نیز آشکار کرده بود و این هیچ جای تعجب نیست.


امام جمعه میناب ادامه داد: مردم یمن با استقامت و استواری خود، در برابر زیاده‌خواهی وهابیت و استکبار ایستادگی کردند و جنگ نابرابر و ظالمانه را به سود خود به پایان خواهند رساند.


وی  خاطرنشان کرد: حمایت کشور عربستان در زمان جنگ 8 ساله ایران و عراق از صدام و همچنین اوضاع سوریه نشان از نگاه کاملا ابزاری عربستان به مسأله اسلامیت دارد.


حجت الاسلام معتمدی‌فر ابراز داشت: امروز اگر آمریکا در خاورمیانه پایگاهی ایجاد کرده و آل سعود و آل خلیفه آنها را جای داده اند، اگر می بینید مردم آنها زیر ستم زندگی می کنند به واسطه ضعف عقیده و بی بصیرتی است.


وی ایجاد بصیرت و ازدیاد ایمان را از اهم وظایف مبلغان خواند و تصریح کرد: امروز اگر آمریکا با توجه به تهدید زبانی جرأت حمله ندارد، چون مردم با ایمان قوی و عقیده صحیح در برابر آنها مقاومت کرده‌اند.


امام جمعه میناب با محکوم کردن جنایات آل سعود گفت: خاندان آل سعود که حکومت عربستان را در دست گرفتند از یک طایفه چادرنشین بدون فرهنگ و ریشه بودند که هیچ معرفتی از لحاظ دینی نداشتند.


وی بیان داشت: آنها بعد از تشکیل حکومت جمعیت خود را به 27 هزار نفر رساندند و  کل تلاش خود را بر گسترش ثروت خود داشته اند و بعد از مدتی به ابزار دست آمریکایی ها و اسرائیلی ها تبدیل شدند.


حجت الاسلام معتمدی فر انقلاب اسلامی ایران را برای مردم ستمدیده و رنج دیده بهترین مدل سیاسی، علمی و مردم سالار در جهان معرفی و تصریح کرد: برای حفظ و انسجام جامعه اسلامی ضروری است که همه مسلمین جهان ید واحده باشند./851/ت302/ح

ارسال نظرات