۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۶۱۵۴۸
مسؤول روابط عمومی اوقاف خراسان شمالی:

رسانه های مذهبی نقش مؤثری در گسترش فرهنگ وقف دارند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با قدردانی از فعالیت های خبرگزاری رسا پیرامون مسائل این نهاد در استان، گفت: رسانه های مذهبی از جمله خبرگزاری رسا نقش قابل توجهی در گسترش فرهنگ وقف در استان داشته اند.
حجت الاسلام محمد صالحي نيا - مسئول روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمد صالحی نیا، مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی امروز در دیدار با مدیر خبرگزاری رسا در استان که به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه ها در جامعه امروزی، اظهار کرد: رسانه ها نقطه عطف اطلاع رسانی به مردم و آگاه سازی جامعه از اقدامات دستگاه های اداری محسوب می شوند.

 

وی با بیان این که رسانه ها نماینده افکار عمومی و پل ارتباطی بین مسؤولان و مردم هستند، افزود: در این راستا روابط عمومی دستگاه های مختلف به عنوان تسهیل کنندگان ارتباط بین اصحاب رسانه و مدیران و نیز پل ارتباطی چندسویه بین سازمان‌ها و رسانه‌ها و افکار عمومی، رسالت مهم و تأثیرگذاری بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام صالحی نیا اضافه کرد: گرامیداشت روز و هفته ارتباطات و روابط عمومی، فرصتی برای افزایش تعامل و توجه بیشتر به موضوع ارتباطات و هنر روابط عمومی است.

 

وی با بیان این که ارتباطات و روابط عمومی به هنر هشتم معروف است، خاطرنشان کرد: روابط عمومی موفق نیازمند مهارت فنی، دانش و مهارت های تخصصی، سوابق تجربی کافی، توانمندی های فردی نظیر پژوهش، افکارسنجی، اخلاق مداری، صبر و شکیبایی و خوش رویی متناسب با حرفه روابط عمومی، احساس تعهد و وظیفه نسبت به سازمان و جامعه و مسؤولیت پذیر بودن است.

 

حجت الاسلام صالحی نیا ادامه داد: همچنین اطلاع رسانی درست، به موقع و شفاف، برقراری ارتباط مناسب با اصحاب رسانه، بهره وری اصولی از رسانه ها در راستای اهداف تعیین شده و غیره برخی دیگر از وظایف روابط عمومی به شمار می روند که می بایست در راستای تقویت امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، تقویت شوند.

 

مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که نقش رسانه ها در تحولات جامعه بی نظیر است، افزود: در حیطه اجرای مسؤولیت ها و کارکردهای نهاد اوقاف و امور خیریه نیز، رسانه ها نقشی مؤثر و بی بدیل دارند.

 

وی با بیان این که فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بخش اعظمی از فعالیت های نهاد اوقاف و امور خیریه را شامل می شود، افزود: در این راستا، رسانه ها می توانند با پرداختن به موضوعات و مسائل مبتلابه اوقاف و امور خیریه، سطح آگاهی و مشارکت مردم در اجرای برنامه های مرتبط را افزایش دهند.

 

به گفته حجت الاسلام صالحی نیا، گسترش فرهنگ وقف یکی از کارکردهای مهم رسانه ها در زمینه مسؤولیت های نهاد اوقاف و امور خیریه محسوب می شود که رسانه های استان خراسان شمالی علی الخصوص صدا و سیما و رسانه های مذهبی استان در این زمینه فعالیت های مطلوبی داشته اند.

 

وی با بیان این که خبرگزاری رسا در خراسان شمالی نیز پیرامون موضوعات وقف، امامزاده ها و بقاع متبرکه، برنامه های فرهنگی اوقاف و امور خیریه و غیره در چند سال اخیر فعالیت های بسیار خوبی داشته است، افزود: سال گذشته خبرگزاری رسا در استان به عنوان رسانه برتر در حوزه ترویج وقف انتخاب و تجلیل شد.

 

حجت الاسلام صالحی نیا اظهار امیدواری کرد: با گسترش فعالیت های خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، شاهد افزایش تعامل دوسویه و اثربخشی بیشتر این رسانه در حوزه مذهبی و فرهنگی استان، از جمله در زمینه موضوعات مرتبط با اوقاف و امور خیریه باشیم.

 

گفتنی است، بیست و هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده و در تقویم رسمی کشور نیز بیست و هفتم اردیبهشت تا دوم خرداد به عنوان هفته ارتباطات به ثبت رسیده است./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات