۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۶۱۵۸۴
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی:

قرآن اتلاف عمر را بزرگ‌ترین مصداق اسراف می‌داند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان این‌که بزرگ‌ترین اسراف در نگاه قرآن اتلاف بیهوده عمر است، گفت: اسراف تنها شامل استفاده بیهوده از نعمات الهی نمی‌شود بلکه اسراف فکر و عمر از بزرگ‌ترین اسراف‌ها در نگاه قرآن است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدمهدي حسيني همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، بعد از ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی شبکه یک سیما با بیان این‌که بزرگ‌ترین اسراف در نگاه قرآن اتلاف بیهوده عمر است، اظهار داشت: اسراف تنها شامل استفاده بیهوده از نعمات الهی نمی‌شود بلکه اسراف فکر و عمر از بزرگ‌ترین اسراف‌ها در نگاه قرآن است.

 

وی افزود: اسراف از فکر انسان شروع‌ شده و به عمل انسان رسوخ پیدا می‌کند به همین خاطر انسان اگر خود را از اسراف فکری دور کند از اسراف در عمل هم دور می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در البرز ادامه داد: اسراف در فکر به معنای این است که انسان از فکر خود در مسیری استفاده کند که بی‌نتیجه بوده و نتیجه مطلوبی نداشته باشد و نتواند انسان را در مسیر بندگی خداوند قرار دهد بلکه او را روز به ‌روز از مسیر بندگی خداوند دور کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلیمن حسینی همدانی با اشاره به این‌که انسان بیکار در شرایطی که توانایی کار کردن را داشته باشد نیز دچار اسراف شده است، گفت: انسان باید از عمر خود به نحوی استفاده کند که او را به بندگی خداوند نزدیک کند.

 

وی با اشاره به این‌که انسان باید نماز بخواند تا در مسیر بندگی خداوند قرار بگیرد، ادامه داد: ذکر به ‌تنهایی برای عبودیت کافی نیست و ذکر تنها از انسان‌های اهل تقوا که اهل نماز هستند پذیرفته است و انسان بی‌نماز در زمره اسراف‌کاران است.

 

کارشناس رسانه ملی اظهار کرد: کسانی که وسواس دارند و در مسائل مختلف زیاده‌روی می‌کنند در زمره اسراف‌کاران هستند زیرا کسی که وسواس دارد در شست و شو و سایر امور به دستور الهی پایبند نبوده و به‌جای یک‌بار شست ‌و شو چند بار این کار را انجام می‌دهد که چنین فردی خدا را نافرمانی کرده و از نفس خود و شیطان تبعیت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسینی همدانی با بیان این‌که انسان باید هر چه زودتر وسواس و اسراف را از خود دور کند، گفت: اسراف‌کاران مورد لعن و نفرین الهی قرارگرفته و چنین افرادی در قیامت بازخواست شدید می شوند.

 

وی با اشاره به این‌که بزرگ‌ترین سرمایه‌ای که خداوند در اختیار انسان قرار داده عمر و فکر اوست، یادآور شد: انسان باید از این عمر و فکر خود برای خدمت به خلق و حرکت در مسیر بندگی خداوند استفاده کند در غیر این صورت انسان دچار خسران شده و تمام سرمایه خود را از دست‌داده و در زمره اسراف‌کاران درگاه الهی قرار می‌گیرد./837/پ202/ف

ارسال نظرات