۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۶۱۵۸۷

انتقاد حجت الاسلام والمسلمین عابدی از انتخاب مصلی برای برگزاری نمایشگاه کتاب

خبرگزاری رسا ـ عابدی مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) نسبت به برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران انتقاد کرد و گفت: این کار آثار سوئی دارد؛ مصلی جای ذکر خدا و عبادت و باید تقدس آن حفظ شود.
هم انديشي تبليغي مدرسه جانبازان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام‌ والمسلمین احمد عابدی مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع)، ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی تبلیغی که در این مدرسه برگزار شد، با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی کتاب خوبی‌های بسیاری دارد، گفت: البته ایراداتی به مکان برگزاری نمایشگاه وارد است.

وی افزود: نمایشگاه کتاب در محل مصلی تهران برگزار می‌شود و این اثرات سوئی دارد؛ در این نمایشگاه از همه اقشار وجود دارند و آهنگ‌هایی که در نمایشگاه پخش می‌شود مناسب مکانی به نام مصلی نیست، مصلی جای ذکر خدا و عبادت است؛ این برنامه‌ها تقدس مکان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.


استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که برخی مکان‌ها ویژه عبادت و تعلیمات دینی هستند و باید به حفظ تقدس آن‌ها اهتمام داشت، گفت: یکی از مراکز حوزوی را به نمایشگاهی اجاره داده بودند؛ شرکت کنندگان در آنجا دست زدند و شادی کردند، این در شأن یک مرکز علمیه و علوم اسلامی نیست؛ مراکز علمیه تقدس و جایگاه والایی دینی ما دارند.


وی پیرامون خوش اخلاقی و فرو نشاندن خشم گفت: در آیات قرآن چندبار به موضوع فرو نشاندن خشم تاکید شده است؛ یکی از علائم مومن این است که وقتی از کسی غضب می‌کند خشم خود را فرو نشاند.

 


حجت الاسلام والمسلمین عابدی به سخن امام خمینی(ره) در تحریر الوسیله در رابطه با حقوق زن بر مرد اشاره کرد و ابراز داشت: زمانی که زن اشتباه می‌کند وظیفه مرد این ‌است که همسر خود را مورد بخشش قرار دهد.


وی با اشاره به داستانی از حضرت داود(ع) افزود: حضرت به فرزندانش فرمود؛ اگر کسی به شما ظلم کرد چه عملی را انجام می‌دهید فرزندان در جواب پدر به شیوه های مختلف اشاره کردند و کسی از ببخشش حرفی نزد؛ اما زمانی که از حضرت سلیمان همین سؤال را پرسید در جواب گفت فردی ظالم را مورد بخشش قرار می‌دهم و آن‌قدر می‌بخشم تا دیگر به من ظلم نکند؛ حضرت داوود(ع) فرمود تو لایق پیامبری هستی و این از اخلاق پیامبران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم امام موسی صدر می‌گفت؛ یک طلبه باید پیش مطالعه کند به گونه‌ای که درس را متوجه شود؛ کلاس برای مقایسه فهم خود با گفته استاد است و این وظیفه واقعه‌ای یک طلبه است./978/پ202/ف

ارسال نظرات