۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۶۱۵۸۹
رییس مجلس شورای اسلامی:

دشمن با ایجاد ناامنی در منطقه به دنبال گسترش اسلام ستیزی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی در کنگره شهدای پیشمرگ مسلمان با اشاره به ایجاد نا امنی از سوی دشمنان اسلام گفت: دشمن با ایجاد ناامنی در منطقه می خواهد اسلام ستیزی را گسترش داده و به خیال خود با این ترفند می توانند مسلمانان را در مقابل یکدیگر قرار دهد.
علي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز در کنگره شهدای پیشمرگ مسلمان که در شهر سنندج برگزار شد، اظهارکرد: اتحاد مسلمانان بزرگترین د‍‍ژ در برابر دشمنان اسلام می باشد این اتحاد بزرگترین مانع برای رخنه کردن دشمنان در میان مسلمانان است.

 

وی تصریح کرد : حفظ و ارج نهادن به مقام و منزلت شهیدان عظمتی بسیار بزرگ است و همانند یک مجاهد فی سبیل الله است چرا که شهیدان زندگی شان را وسیله ایی برای به بار نهادن این انقلاب قرار دادند و با اعطای خونشان مهر تأییدی بر ا این جوانمردی زدند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با یاداوری مجاهدت پیشمرگان مسلمان در این منطقه افزود: انقلاب اسلامی که میراث حضرت امام خمینی (ره) است با خون این شهدا به ثمر نشست و ما باید به عنوان یک مسلمان و ایرانی  تکلیف خود را  با گرامیداشت یاد و خاطره اشان انجام داده و این افتخار را نسل به نسل برای آینده گان این کشور به یادگار بگذاریم.

 

وی برگزاری کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان را افتخاری بزرگ عنوان کرد و افزود: این کنگره می تواند انگیزه ایی باشد برای برگزاری برنامه های با عظمت دیگر که در شأن و منزلت این عزیزان است باشد زیرا پیشمرگان مسلمان این منطقه را زمانی از لوث گروهک ها پاک کردند که کشور تازه استقلال یافته بود و مردم این منطقه از شاهراه اصلی کشور به خوبی پاسداری کردند.

 

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: راهی که انقلاب اسلامی در پیش رو دارد راهی بسیار مهم و ارزشمند است که می توان از آن راه بیداری اسلامی نیز نام برد زیرا مسلمانان می توانند با ایجاد وحدت و همبستگی این راه را از وجود دشمنان اسلام پاک گردانند.

 

وی از شهادت به عنوان  عمل صالح مسلمانان عنوان کرد و تأکید داشت: کسانی که زندگی دنیوی را رها کرده و مجاهدت فی سبیل الله را برگزیده اند  زندگی با کرامت را انتخاب کرده اند چرا که اصل مهم حیات یک انسان بصیرت او است که از اهل مجاهدت باشد آنها مجاهدت و کرامت را برای ملت ایران هدیه دادند.

 

لاریجانی سر افرازی و ایستادگی ملت ایران را مرهون خون شهدا دانست و افزود: همه ما این مسئله را به خوبی درک کردیم که امنیت و آسایش امروز را در سایه خون این شهدا بدست آورده ایم و باید با ایجاد این انگیزه روحیه شهادت طلبی را در مردم ایران گسترش دهیم و همواره آماده مبارزه با دشمنان اسلام و ایران باشیم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتنه های دشمنان در کشورهای اسلامی گفت: دشمن در مسأله سوریه می خواست ابا ایجاد تفرقه در میان مسلمانان و حدت اسلامی را به مخاطره بی اندازد غافل از اینکه مسلمانان دیگر در برابر این فتنه ها هوشیارند و قطعا موفق نخواهند شد به خیالشان می خواستندجو را آلوده و تفرقه را گسترش دهند.

 

لاریجانی در ادامه سخنان خود، مذاکرات هسته ای را نوعی دفاع از ارزش ها و باورهای ملت ایران دانست و افزود: حق مسلم ملت ایران است که از دانش و اندوخته های هسته ایی خود دفاع کند ما نمی خواهیم دیکتاتوری ایجاد کنیم ما با استفاده از دانش هسته ای می خواهیم به یافته های علمی برسیم و این حق ملتی است که در برابر دشمن در دفاع از اعتقاداتشان ایستادند.

 

وی خاطر نشان کرد: حمله به یمن یکی دیگر از ترفند هایی بود که با انجامش سعی بر تحریک کردن مسلمانان داشتند اما با بیداری اسلامی مسلمانان این مکر نیز خنثی شد؛ با تکیه بر خدا و اسلام ناب محمدی (ص)در برابر همه نیرنگ ها و ترفندها ایستادگی خواهیم کرد.

 

وی در پایان حضور در این کنگره را افتخاری برای خود عنوان کرد و ادامه داد: ما با استکبار و استثمار و استعمار مبارزه خواهیم کرد ویک زندگی مسالمت آمیز را برای مسلمانان به وجود خواهیم آورد./967/پ202/ج

ارسال نظرات