۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۶۱۶۰۳
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در گفت وگو با رسا:

کرامت اسلامی و انقلابی نباید تحت تأثیر ادبیات مذاکره قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این که همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مذاکرات زیر شبح تهدید معنا ندارد، گفت: عزت و کرامت اسلامی و انقلابی نباید تحت تأثیر ادبیات مذاکره قرار گیرد، امیدواریم مسؤولان توجه جدی تری نسبت به آسیب های مذاکرات داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعة المصطفی العالمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که« آمریکا بی آبروترین دولت جهان است» به تبیین شواهد و مستندات بی آبرویی آمریکا پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) سال ها پیش بارها فرمودند که منفورترین دولت ها دولت آمریکا است.

 

وی افزود: طبق آمار و ارقام موجود در طول نیم قرنی که آمریکا سیطره جهانی پیدا کرده است، حداقل 100 جنگ برافروخته که این آماری بسیار عجیب است، چگونه یک دولت می تواند در کمتر از نیم قرن در بیش از 100 صد جنگ و تهاجم شرکت کرده باشد.

 

امام جمعه قم با بیان این که همه جنگ های آمریکا تهاجم بوده است، اظهار داشت: آمریکا بر خلاف مقررات بین المللی و بر خلاف ارزش های انسانی بارها در جنگ ها جنایت کرده است، در پرونده دولت آمریکا استفاده از جنگ افزارهای غیر متعارف و سلاح اتمی مشاهده می شود که خلافی آشکار است.

 

وی ادامه داد: بسیاری از کودتاها در منطقه خاورمیانه و مناطق دیگر جهان به وسیله آمریکا اداره می شود، آمریکا در ایران کودتاهایی همچون 28 مرداد را پدید آورده است؛ قدرت های استبدادی و حاکمان ظالم و ستم پیشه مورد حمایت آمریکا بوده و هستند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که آمریکا در حال حاضر پشتیبان رژیم های جنایتکاری همانند آل سعود است، ابراز داشت: عربستان در یمن در حال انجام جنایات و کودک کشی است اما آمریکا در قبال این حرکات ضد بشری سکوت کرده است.

 

وی عنوان کرد: پرونده های ضد حقوق بشری در در دستگاه حاکم آمریکا و سازمان جاسوسی این کشور همچنان دنبال می شود، ظلم و ستم هایی که از سوی آمریکا در جهان در جریان قرار دارد بی سابقه است؛ مردم جهان آمار و کارنامه آمریکا را به خوبی می شناسند و به همین دلیل منفور ترین و بی آبروترین دولت در جهان را آمریکا می دانند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مذاکرات زیر شبح تهدید معنا ندارد، خاطرنشان کرد: مذاکرات آسیب هایی دارد که مسؤولان باید به آن توجه کنند، یکی از آسیب های مهم گره زدن تمامی مسائل کشور به مذاکرات است.

 

وی اضافه کرد: تحت الشعاع قرار دادن همه مسائل بین المللی به وسیله مذاکرات و عزت و کرامت اسلامی و انقلابی نباید تحت تأثیر ادبیات مذاکره قرار گیرد، امیدواریم مسؤولان توجه جدی تری نسبت به آسیب های مذاکرات داشته باشند؛ آنچه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند به عنوان پیشوا برای همه الهام بخش بوده و امیدوار هستیم بیش از گذشته به رصدبانی و راهنمایی های رهبر معظم انقلاب توجه شود./1323/ت302/ش

ارسال نظرات