۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۶۱۶۳۴

موفقیت هزار نفر در اخذ گواهینامه طرح تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بابیان این که طرح تربیت حافظ قرآن کریم در استان در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حال انجام است، گفت: هزار نفر در استان موفق به اخذ گواهینامه سومین دوره مسابقات طرح تربیت حافظان قرآن کریم در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شده اند.
گرايلي اوقاف خراسان جنوبي

حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این که در سال گذشته در 15 اسفند 93 همزمان با سراسر کشور آزمون سومین دوره مسابقات طرح تربیت حافظان قرآن در خراسان جنوبی با حضور هزار 200 نفر شرکت کننده برگزار شد، افزود: در این طرح هزار نفر موفق به کسب گواهینامه شده اند.

 

وی تصریح کرد: در این آزمون کسانی که نمره بالای 70 گرفتند واجد شرایط اعطای گواهینامه محسوب می‌شوند که در این آزمون هزار نفر موفق شدند این امتیاز را کسب کنند که گواهینامه آنان هفته گذشته اعطا شد.

 

حجت‌الاسلام گرایلی اظهار کرد: همچنین گواهینامه مربیان دوره‌های تربیت حافظ قرآن کریم که به مدت یک هفته در مرکز تربیت مدرس حافظ قرآن کریم اوقاف دوره آموزشی را گذرانده و در آزمون مربوطه موفق شده اند نیز اعطا شد.

 

وی افزود: ثبت‌نام در سی و هشتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم در حال حاضر در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان و مجتمع‌های فرهنگی انجام می‌شود که علاقمندان برای ثبت‌نام می‌توانند به این اماکن یا اداره های اوقاف در سطح استان و شهرستان‌های مراجعه کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات، شهریورماه و مرحله استانی آن در آذرماه برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام گرایلی با بیان این که اگر فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی حاکم شود بسیاری از مشکلات جهان اسلام برطرف خواهد شد، ادامه داد: فرهنگ قرآنی منادی وحدت و عطوفت در میان مسلمانان و بشریت است و اگر مسلمانان بتوانند مانند صدر اسلام و دوران رسول خدا(ص) وحدت را بر جوامع و فرهنگ خود حاکم کنند خواهند توانست از انزوا و تفرقه رهاشده و در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت کنند.

 

وی با اشاره به این‌که قرآن انسان را از منکرات بازداشته و به‌سوی معروفات الهی رهنمون می‌کند، گفت: در جامعه ای که به قرآن و فرهنگ قرآنی عمل می‌شود جرم و جنایت و خشونت و دعوا بی‌معنا است و در چنین جامعه‌ای افراد مانند یک روح واحد در جسم های مختلف برای آبادانی و رسیدن به بندگی خداوند تلاش خواهند کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بابیان این‌که متأسفانه هنوز فرهنگ قرآن در جامعه همگانی نشده است، یادآور شد: بهترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم و فرهنگی دشمن این است که فرهنگ قرآنی و عمل به قرآن را به نحو احسن در جامعه و به‌ویژه تربیت قرآنی را در میان نسل جوان نهادینه کنیم./968/ت302/ب5

ارسال نظرات