۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۶۱۶۳۹
معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی:

استکبار در صدد تغییر سبک زندگی در جوامع اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روند کاهش جمعیت در کشور، گفت: استکبار جهانی تلاش می‌کند تا با تهاجم فرهنگی و تغییر سبک زندگی مردم زمینه کاهش نرخ باروری و جمعیت را در کشور فراهم آورد.
محمد اسحاقي، معاون برنامه ريزي و هماهنگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، محمد اسحاقی، معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ظهر امروز در همایش سیاست‌های جمعیتی مبتنی بر سلامت خانواده در محل سالن ولایت اردبیل، خاطرنشان کرد: در صورت اجرای صحیح و درست سیاست‌های جمعیتی در کشور می‌توان روند کاهش نرخ باروری را اصلاح کرد.

 

وی با تاکید بر تغییر نگرش نخبگان جامعه در مورد فرزندآوری، افزود:‌ باید با تغییر نگرش در این افراد که از اساتید دانشگاه تا اقشار مرفه در جامعه را شامل می شوند و بیشترین کاهش نرخ باروری نیز در این اقشار است با تغییر نگرش در این حوزه به افزایش نرخ رشد جمعیت و باروری کمک کرده و با تغییر سبک زندگی و اصلاح فرایند با توجه به وضعیت اقتصادی و مالی مناسب در این راستا پیشگام باشند.

 

اسحاقی تصریح کرد:‌ در این زمینه برخی افراد نیز به دلیل نداشتن وضعیت مالی و اقتصادی مناسب و کمبودها و نارسایی‌های مالی رغبت و تمایلی برای فرزندآوری ندارند که در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های درست و اصولی و سیاست‌های حمایتی مسؤولان انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

 

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: متاسفانه این عوامل سبب شده که جمعیت کشور به سمت سالمندی حرکت کرده و مشکلاتی در این زمینه به وجود آید که لازمه جلوگیری از این امر اصلاح روند فرزندآوری و افزایش نرخ باروری در کشور است.

 

وی با اشاره به سیاست‌های جمعیتی در سال 62 بیان کرد: در سال 62 که نرخ باروری 6 فرزند بوده براساس سیاست‌های جمعیتی مقرر شده که در سال 90 به 4 فرزند کاهش یابد اما این امر باشتاب بیشتری همراه شده و در سال 71 به 4 فرزند رسیده و بعد از آن نیز کاهش یافته است.

 

اسحاقی با اشاره به کاهش نرخ باروری در کشور، گفت:‌ با کاهش نرخ باروری در کشور در بین بسیاری از کشورهای مختلف جهان، ایران پایین‌ترین و کمترین میزان نرخ رشد را دارد که می‌تواند زمینه‌ساز معضلات و دغدغه‌های بسیاری در کشور شود که ضروری است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شود.

 

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: باید در زمینه افزایش و یا ثابت نگه داشتن نرخ باروری برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های اساسی از سوی مسؤولان کشوری انجام شده و از کاهش نرخ رشد باروری و جمعیت با اقدامات لازم جلوگیری شود چرا که بی‌توجهی و غفلت به این امر سبب بروز بسیاری از مشکلا ت در آینده برای کشور می‌شود.

 

وی با اشاره به فرهنگ بومی و اسلامی ایران، تصریح کرد: باید به این فرهنگ در جامعه توجه شده و زمینه‌ای فراهم آید تا مردم با دوری از سیاست‌های کاهش نرخ باروری و تغییر نگرش در این حوزه از کاهش جمعیت کشور جلوگیری کنند.

 

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی کاهش نرخ رشد باروری را در کشور ناشی از تغییر سبک زندگی دانست و افزود: استکبار جهانی تلاش می‌کند تا با تهاجم فرهنگی و تغییر سبک زندگی مردم زمینه کاهش نرخ باروری و جمعیت را در کشور فراهم آورد که ضروری است در این زمینه خانواده‌ها و مسؤولان توجه ویژه‌ای داشته باشند./937/پ202/ب4

ارسال نظرات