۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۶۱۶۴۹
رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی:

افزایش سن ازدواج زمینه ساز گسترش اضطراب در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی گفت: افزایش سن ازدواج زمینه ساز گسترش اضطراب در جامعه است.
حجت الاسلام جلالي، رييس دفتر آيت الله مصباح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی، امروز در همایش همسر یا دردسر که در دانشگاه علامه محدث نوری برگزار شد، افزود: دو رویکرد همسری و دردسری نسبت به ازدواج وجود دارد که نخستین مثبت و دومین منفی است.


وی با اشاره به این که متأسفانه نگاه های منفی نسبت امر ازدواج در جامعه وجود دارد که باید بدانیم انسان تا زمانی که ازدواج نکند ناقص است، بیان داشت: زن و مرد هر کدام نیمی از پیکره های اجتماع هستند که اگر زوجیت ایجاد نشود جهان و همه گونه ها منقرض می شوند.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ازدواج و خانواده محبوب ترین کانون نزد خداوند متعال است، افزود: امروز با معضل اضطراب در دنیا روبرو هستیم که زمینه آن نامشخص بوده و در جوانان ما این پدیده وجود دارد.


حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: یکی از عوامل مهم کاهش اضطراب در ترویج ازدواج است که متاسفانه آمار مصرف داروهای اعصاب و روان در کشور بالا رفته است.


رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با بیان این که پیکره انسان ناقص است و تا به کمال نرسد آرامش پیدا نمی کند، خاطرنشان کرد: زن آرامش بخش خواهد بود همان گونه که خداوند منان آرامش بخش است که با ازدواج اضطراب ها فروکش کرده و سطح آن کاهش پیدا می کند.


وی با تاکید بر این که افزایش سن ازدواج زمینه ساز گسترش اضطراب در جامعه است، گفت: در زمان گذشته توکل به خداوند منان بیشتر بوده است و با تحقق ازدواج همه مسائل آنان حل می شد که پیامبر گرامی اسلام نیز می فرماید با ازدواج رزق و روزی به سوی انسان می آید.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ازدواج سبب بلوغ و رشد اجتماعی انسان می شود که اگر سن پسرها در ازدواج افزایش پیدا کند خانم ها در این امر ضرر می کنند.


حجت الاسلام جلالی با بیان این که هم کفو بودن در امر ازدواج امری ضروری است، گفت: تشابه مذهبی و اعتقادی باید در میان زن و شوهر وجود داشته باشد که در غیر این صورت کش و قوس های زندگی زیاد می شود.


رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که تشابه فرهنگی در امر ازدواج مهم است، بیان داشت: باید به وضعیت ها و تشابهات فرهنگی قوم و خانواده توجه شده و شباهت های اقتصادی هم توجهی ویژه صورت گیرد.


وی ادامه داد: نباید فاصله طبقاتی در امر ازدواج وجود داشته و باید به شباهت سنی و تحصیلاتی در تحقق این مسئله توجه شود که امری مهم است.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که اگر در ازدواج پدر و مادر همراه فرد نباشند سست و بی پایه است، گفت: باید جوانان والدین را از ابتدای امر با خود همراه کنند و ازدواج هایی که با تجربه رابطه قبل از عقد و دوستی های خارج از موازین انجام شده موفق نبوده است.


حجت الاسلام جلالی با تاکید بر این که در چنین روابطی بیشترین ضرر را دختران می کنند، بیان داشت: روابط قبل از ازدواج نگران کننده است و اگر این دو طرف با هم ازدواج کنند چون قانون شکن هستند نمی توانند زندگی موفقی داشته و به هم اعتماد نمی کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات